Gå till innehåll

Ccleaner


Ansu

Recommended Posts

Hej! Jag har Windows vista home premium och hämtade nyaste version (2.23.993) av Ccleaner men kan inte köra verktyg ikonen då får jag den här fel meddelandet.Och om man kollar report med online så får jag den här texten.

Filer som hjälper till att beskriva problemet:

C:\Users\Ansu\AppData\Local\Temp\WER5A9D.tmp.version.txt

C:\Users\Ansu\AppData\Local\Temp\WER277E.tmp.appcompat.txt

C:\Users\Ansu\AppData\Local\Temp\WER282A.tmp.hdmp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har Windows vista home premium och hämtade nyaste version (2.23.993) av Ccleaner men kan inte köra verktyg ikonen då får jag den här fel meddelandet.Och om man kollar report med online så får jag den här texten.

Filer som hjälper till att beskriva problemet:

C:\Users\Ansu\AppData\Local\Temp\WER5A9D.tmp.version.txt

C:\Users\Ansu\AppData\Local\Temp\WER277E.tmp.appcompat.txt

C:\Users\Ansu\AppData\Local\Temp\WER282A.tmp.hdmp

Hej!

jag kör den senaste versionen, utan problem.

Avistallera CCleaner, rensa tempfilerna, starta om, installera på nytt.

Det borde absolut gå bra!

Gå till Windows/Tillbehör/Systemverktyg/Diskrensning

I dialogrutan Alternativ väljer du om endast dina filer eller alla filerna på datorn ska ingå. Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

Om dialogrutan Diskrensning: Välj enhet visas väljer du den hårddiskenhet som du vill rensa och klickar på OK.

Klicka på fliken Diskrensning och markera kryssrutorna framför filerna som du vill ta bort. (MARKERA TEMPFILER)

När du har markerat filerna som ska tas bort bekräftar du åtgärden genom att klicka på OK och sedan på Ta bort filer. Diskrensningen tar då bort alla onödiga filer från datorn

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

jag kör den senaste versionen, utan problem.

Avistallera CCleaner, rensa tempfilerna, starta om, installera på nytt.

Det borde absolut gå bra!

Gå till Windows/Tillbehör/Systemverktyg/Diskrensning

I dialogrutan Alternativ väljer du om endast dina filer eller alla filerna på datorn ska ingå. Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.

Om dialogrutan Diskrensning: Välj enhet visas väljer du den hårddiskenhet som du vill rensa och klickar på OK.

Klicka på fliken Diskrensning och markera kryssrutorna framför filerna som du vill ta bort. (MARKERA TEMPFILER)

När du har markerat filerna som ska tas bort bekräftar du åtgärden genom att klicka på OK och sedan på Ta bort filer. Diskrensningen tar då bort alla onödiga filer från datorn

Mvh

Mats H

Tyvärr hjälpte inte det här. Jag har haft datorn 4 mån och den är från Packard Bell.Så Windows vista är alldeles ny för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag skrev den 29/8 att jag hade problem med nyaste version Ccleaner när jag tryckte knappen Verktyg så fick jag felmedd.

Men jag stängde felmeddelande rutan och tryckte sen sök knappen till höger då fick jag fram programmen som jag har i datorn men utan ikon framför prog.namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Antar att du fortfarande brottas med felet eftersom du vill ta upp ämnet igen..

Råkar du ut för liknande beskymmer i andra program som t.ex Windows Defender eller Windows egen programlista?

Har du försökt & hitta svar på CCleaners eget forum?

Jag har även skrivit Piriform forum men ingen har lyckats svara vad felet kan vara.

Har inte haft problem med Windows Defender eller Windows egen programlista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men jag förstår inte riktigt syftet med denna tråden. Är det ett påstående eller döljer det sig en fråga någonstans?

Jaa om du inte har sett första tråden på den här frågan så skriv sökrutan ccleaner så får du alla trådar. Läs sen den första tråden som innehåller även en bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa om du inte har sett första tråden på den här frågan så skriv sökrutan ccleaner så får du alla trådar. Läs sen den första tråden som innehåller även en bild.

Jo nu har en moderator slagit ihop trådarna så nu blev det hela lite klarare, men till en annan gång så är det bättre om du fortsätter skriva i din gamla tråd istället för att skapa en ny. Tyvärr kan jag inte hjälpa till på något sätt men lycka till iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen !

Efter funderat lite på problemet gällande att ikonerna inte visas i Ccleaner på din dator så tänkte jag föreslå att du tar dig en titt på installerade paket av "Microsoft .NET Framework" som finns på datorn.

Möjligtvis så skulle det kunna avhjälpa felet om berörda paket som Ccleaner använder helt enkelt installeras om.

Försök gärna ta reda på vilka/vilket paket som Ccleaner jobbar med så allt blir rätt och för att också bespara dig tid vid ominstallation av .NET Framework.

Försök också undersöka så att inte antivirus och eventuellt skyddsprogram har råkat lägga beslag på någon viktig systemfil i Windows (kan också vara en orsak)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är lite fakta om felet om det är någon som kan hjälpa till.

Problemsignatur:

Problemhändelsens namn: APPCRASH

Programnamn: CCleaner.exe

Programversion: 2.23.0.999

Programtidsstämpel: 4a9eb944

Namn på felmodul: kernel32.dll

Modulens version: 6.0.6002.18005

Tidsstämpel för felmodul: 49e037dd

Undantagskod: e06d7363

Undantagsförskjutning: 0003fbae

OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information 1: 34c5

Ytterligare information 2: c7a3ac6f06e8e6b0f8030c9bd8419388

Ytterligare information 3: 99fa

Ytterligare information 4: 85d4a760396134b72c6737c3da1c7720

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är lite fakta om felet om det är någon som kan hjälpa till.

Problemsignatur:

Problemhändelsens namn: APPCRASH

Programnamn: CCleaner.exe

Programversion: 2.23.0.999

Har du testat avinstallera och installera om CCleaner? Det jag reagerar på är versionsnummer med en noll mitt i. Var kommer den ifrån?

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat avinstallera och installera om CCleaner? Det jag reagerar på är versionsnummer med en noll mitt i. Var kommer den ifrån?

//Mickilina

Jag märkte det först nu den nollan och man kan fråga sig varifrån den kommer.

Jag har förut avinstallerat helt, men kan prova igen.

Jag har avinstallerat nu och installerat igen men det bli samma fel.

Är det något med det här att göra

Namn på felmodul: kernel32.dll

jag ska skriva även till Piriform.

Redigerad av Ansu
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än gör så ta inte bort kernel32.dll eftersom datorn då med all säkerhet kommer ta semester för gott.

För övrigt ser det ut som ett läsningsfel uppkommit i kernelminnet och ett undantag har gjorts.

Om du har exekveringsskydd aktiverat för program som körs så försök inaktivera kontrollen för Ccleaner.

Andra saker som kan provas har & göra med Ramminnet, kontaktfel, fysiska fel på minneskorten, damm i maskineriet.

Var ju synd att mitt antagande gällande .NET Framework inte gick hem om nu JoWa har rätt i sitt antagande.

Annars kan det ju ibland finnas kopplingar däremellan när visuella fel uppstår i program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än gör så ta inte bort kernel32.dll eftersom datorn då med all säkerhet kommer ta semester för gott.

För övrigt ser det ut som ett läsningsfel uppkommit i kernelminnet och ett undantag har gjorts.

Om du har exekveringsskydd aktiverat för program som körs så försök inaktivera kontrollen för Ccleaner.

Andra saker som kan provas har & göra med Ramminnet, kontaktfel, fysiska fel på minneskorten, damm i maskineriet.

Var ju synd att mitt antagande gällande .NET Framework inte gick hem om nu JoWa har rätt i sitt antagande.

Annars kan det ju ibland finnas kopplingar däremellan när visuella fel uppstår i program.

Exekveringsskydd är aktiverat bara för windows program och tjänster.Jag har bara Microsoft NET Framework SP1 i datorn inte själva NET Framework.

Damm i maskineriet har jag inte. Kan det bli fysiska fel på minneskorten när datorn är knappt 3 mån. gammal.

Redigerad av Ansu
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dom flesta fallen, när och om Frameworks behövs på datorn, brukar detta meddelas vid installationen av ett dyligt program.

Bra att CCleaner hålls ett öga på. Har märkt en del underligheter, gällande sista versionen. Mängden filer vid vanlig städning, varierar på ett konstigt sätt. Inget har dock hänt. Alla moduler fungerar också. Det är ju inte så ofta man använder det i och för sig. Utvecklingen av programmet går i rasande fart, med många tillagda webbläsare, som kan rensas och att någon bugg inte skulle kunna dyka upp, vore mer än underligt.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inget antagande. Jag kör helt utan .Net Framework och CCleaner fungerar perfekt i flera datorer. ;)

Jag läste en sida där det står att .Net Framework är redan med i grundinstallationen av Windows Vista.

Här kan ni läsa om det.

http://www.larsolofsson.se/index.php?title...p;tb=1&pb=1

Jag fick Norton internet säkerhetspaket 3 mån gratis när jag köpte datorn och vissa andra program blev installerat från Packard Bell.

Så när jag avinstallerade Norton fick jag massor med konstiga filer till temp mappen.

Sen tömde jag temp mappen och installerade Ccleaner nyaste version och vad hände sen läs och häpna det fungerar helt felfritt.

Nu frågar jag ändå. Vad det Norton som gjorde att det inte fungerare tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...