Gå till innehåll

Uppdatering eller inte?


fastiz

Recommended Posts

Hej!

Jag har en gammal skräp dator och undrar om man ska uppdatera till IE 8 eller inte.

IE 7 fungerar ju bra och ser direkt inte något behov att uppdattera.

(Man vill ju inte få en segare mer cpu krävande surfning bara för man uppdaterar)

Vad anser ni andra som kanske redan har uppgradetat eller står i samma sitution som mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kanske inte är så många som har "skräpdatorer" men upplever du att allt funkar, så finns det ju ingen anledning att uppdatera. Säkerheten blir uppdaterad med IE8 och möter dagens behov, för att slippa bli infekterad via nätet. Sedan beror det ju på vad slags OS du kör och om du inte heller uppdaterar det, så är riskerna ändå större att få problem.

Själv har jag uppdaterat alla mina datorer. En från 2001 och en från 2005, dessa har XP Pro, samt en laptop med Vista Buisness, årsmodell 2008.

Ingen av dessa är någon skräpdator, så nu har du lite att gå på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte du har något att förlora på då de gäller en uppgradering till IE8.

Framförallt kan du dra nytta av en något högre säkerhet tillsammans med lite nytt tänkande.

Låta bli att använda säkra grejer är ju inget man ska tumma på..då det oftast straffar sig för eller senare.

Det enda som kan va ett krångel brukar röra sig om installationen, så se till & avinstallera Adobes program innan du börjar eftersom dessa kan låsa upp processen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag tycker som jag gör...

Ie8 är inte byggd för xp, även om den fungerar.

Vid varje gång du öppnar en ny flik, startar en ny process som tar lite prestanda av datorn, har du t.ex två flikar öppna, ser du tre processer i aktivitetshanteraren dvs en för ie8 plus en för varje flik/fönster som är öppet.

Ie7 är inte byggd på samma sätt, utan använder fortfarande bara en process.

Sedan kan man alltid optimera lite med cach-storlek etc för att det ska gå smidigt.

Mitt råd står fast, byt inte om du anser att den funkar bra. Säkerheten är inte så mycket bättre i ie8 än ie7 så det är värt bytet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...