Gå till innehåll

Spärr av laptopbrännare


Pusher

Recommended Posts

Hur menar du med att stänga skivan? Kan man göra det i Imgburn samt Windows7 inbyggda brännprogram?

Vet inte märket på brännaren men den går under TS-L633M. Har testat googlat men det verkar inte hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den ser typ ut samma din nedersta läsare! fast TS-L633M i slutet

Konstigt att du får felmeddelande på den firmware-versionen då...! Jag tycker mer och mer att det ser ut som hårdvarufel... eller möjligen fel på firmware... oavsett vad dom säger hos HP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa att du brände någon skiva med ImgBurn. Kan du posta en logg från det programmet? Kanske finns något i loggen som förklarar strulet. Du hittar gamla loggar här under Help i huvudmenyn.

Att Samsung originalfirmware vägrar installera sig kan bero på Sony har licensierat brännaren och gör sina egna firmwareversioner för brännaren.

Nu återstår bara vad det innebär att stänga skivan som si3rra skrev.

Det gör du genom att exempelvis använda ImgBurn och se till att du är brännläget av programmet (Write mode) och sedan välja Tools i huvudmenyn. Sedan Drive och Close (Disc).

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klåpare är vad dom är angry.gif

vart tog si3rra vägen nu då?

Jag är här, men måste hinna med att vara på jobbet lite ibland med :)

Men ska bli intressant att se vad loggen kan säga och se om jag vara på rätt spår från början eller inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...