Gå till innehåll

Adobe Flash Player


Lasse B

Recommended Posts

Såg att det kommit en ny Adobe Flash Player 10,0,42,34, räcker det med att uppdatera ??

Eller måste man avinstalera tidigare utgåva ???

Hur vet man att det ät till 32 alt 64 bit ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noppe misstänker att det är till 32bit explorer 64bits versionen är inte släppts ännu.... när jag startar explorer 64 bit och gå till adobes hemsidsa så sägs det så här.

Flash Player support on 64-bit operating systems

Issue

--------------------------------------------------------------------------------

Adobe Flash Player is not supported for playback in a 64-bit browser. However, you can run Flash Player in a 32-bit browser running on a 64-bit operating system.

Reason

--------------------------------------------------------------------------------

Adobe is working on Flash Player support for 64-bit platforms as part of our ongoing commitment to the cross-platform compatibility of Flash Player. We expect to provide native support for 64-bit platforms in an upcoming release of Flash Player following the release of Flash Player 10.1.

Note: To participate in pre-release testing of 64-bit Flash Players see Adobe Labs.

Solution.

dock kan du ladda ner en beta verison.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noppe misstänker att det är till 32bit explorer 64bits versionen är inte släppts ännu.... när jag startar explorer 64 bit och gå till adobes hemsidsa så sägs det så här.

Flash Player support on 64-bit operating systems

Issue

--------------------------------------------------------------------------------

Adobe Flash Player is not supported for playback in a 64-bit browser. However, you can run Flash Player in a 32-bit browser running on a 64-bit operating system.

Reason

--------------------------------------------------------------------------------

Adobe is working on Flash Player support for 64-bit platforms as part of our ongoing commitment to the cross-platform compatibility of Flash Player. We expect to provide native support for 64-bit platforms in an upcoming release of Flash Player following the release of Flash Player 10.1.

Note: To participate in pre-release testing of 64-bit Flash Players see Adobe Labs.

Solution.

dock kan du ladda ner en beta verison.

Skulle bara uppdatera till den senaste versionen, jag har 32 bit än så länge.

Men behövde man avinstalera tidigare version, eller är det bara att uppdatera tidigare version.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bara uppdatera till den senaste versionen, jag har 32 bit än så länge.

Men behövde man avinstalera tidigare version, eller är det bara att uppdatera tidigare version.

LB

God kväll!

Jag gick bara till Adobes sida och laddade upp den nya versionen, utan att ta bort den gamla och det fungerade här iaf.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga angående tillägg, flash / shockwave / java, när man är inne på en sajt och något av tilläggen är igång så kan man högerklicka och då få upp inställningar.Är det dom bästa inställningarna eller kan man ändra så det blir bättre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara om man får problem med Flash och behöver avinstallera Flash totalt som man behöver följa avinstallationsanvisningarna, normalt så är det ju bara att installera rakt på.

Är det dom bästa inställningarna eller kan man ändra så det blir bättre ?
När det gäller Flash tycker jag det är trevligt att ställa in att inget får lagras på datorn eftersom jag inte vill ha rester efter Flashfilmer liggande i datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara om man får problem med Flash och behöver avinstallera Flash totalt som man behöver följa avinstallationsanvisningarna, normalt så är det ju bara att installera rakt på.

När det gäller Flash tycker jag det är trevligt att ställa in att inget får lagras på datorn eftersom jag inte vill ha rester efter Flashfilmer liggande i datorn.

Hur ställer man in det ???

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan göra en grundinställning på de olika paneler som det länkas till på webbsidan http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager.html samt inställningar för enskilda flash-"filmer" (eller om det är webbplatser?) genom att högerklicka på en flash-uppspelning och välja Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ccleaner rensar så tyckte onödigt bocka ur den rutan som sparar...Shockwawe vållar mej huvudbry,fattar inte vad den gör och inte om den behöver uppdateras ? helt plötsligt en dag i förra veckan så dök shockwawe update upp i autostart och det var första gången jag sett den,men nu är den borta igen,

likaså fanns uppmaning att uppdatera nåt tillägg i nederkant,råkade klicka fel så den försvann och inte kommit tillbaka.Tack för länk Cecilia.

Redigerad av margrehte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shockwawe vållar mej huvudbry,fattar inte vad den gör och inte om den behöver uppdateras ?
Det är väl inte många webbplatser som använder Shockwave numera så du kan nog avinstallera och se om det kommer upp på någon webbplats du brukar besöka att Shockwave saknas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå tänkte fråga en sak, har försökt uppdatera flash men den vägrar uppdatera allt kommer igång och uppdaterar och när jag letar upp flash i kontrollpanelen så visar den senaste versionen men när jag gör en version check hos adobe så visar den den gamla versionen, så min fråga är är flash uppdaterad eller inte? Installerar via firefox förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå tänkte fråga en sak, har försökt uppdatera flash men den vägrar uppdatera allt kommer igång och uppdaterar och när jag letar upp flash i kontrollpanelen så visar den senaste versionen men när jag gör en version check hos adobe så visar den den gamla versionen, så min fråga är är flash uppdaterad eller inte? Installerar via firefox förresten.

Man behöver besöka Adobes flahs-sida både med Internet Explorere och Firefox för att få båda två uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Version 10,1,51,45 var vad jag fick.

Versions 10.1.51.45 är en beta-version från 17 november, medan 10.0.42.34 kom den 9 december för att täppa till några säkerhetshål.

http://www.filehippo.com/download_flashplayer_ie/tech/6548/'>http://www.filehippo.com/download_flashplayer_ie/tech/6548/ Technical-fliken

http://www.filehippo.com/download_flashplayer_ie/tech/

http://www.adobe.com/support/security/bulletins/apsb09-19.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste skilja på 32- och 64-bitars Windows och 32- och 64-bitars program. I 64-bitars Windows så går det utmärkt att köra 32-bitars program. Hur det är med Adobe Reader vet jag inte, men Adobe Flash finns bara i 32-bitars variant. Troligen gäller det också Adobe Reader eftersom man knappast har mycket att vinna på att köra den som 64-bitars program eftersom det ska till en mycket stor PDF-fil innan det behövs mer än 4 GB RAM till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste skilja på 32- och 64-bitars Windows och 32- och 64-bitars program. I 64-bitars Windows så går det utmärkt att köra 32-bitars program. Hur det är med Adobe Reader vet jag inte, men Adobe Flash finns bara i 32-bitars variant. Troligen gäller det också Adobe Reader eftersom man knappast har mycket att vinna på att köra den som 64-bitars program eftersom det ska till en mycket stor PDF-fil innan det behövs mer än 4 GB RAM till den.

Har jag fattat rätt om jag säger så här.

Skall lägga in Windoes 7´, 64 bit, kan jag då köra Adobe Reader och Flash Player som tydligen är till 32 bit ??

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Senaste Adobe Reader och den Flash Player som nu finns, funkar det till 64 bitars.

LB

Flash Player, NEJ!

IE8 x64 hämtar Adobe Reader, t.ex när du vil läsa ett kontoutdrag, så Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...