Gå till innehåll

reset router


Gäst Eva 22

Recommended Posts

hejsan

finns det något annat sätt att reset routern än att använda en penna för att göra det därbak?

kanske via kommandotolk cmd eller annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

I och att det finns en reset på baksidan av routern, så skall den i första hand användas. Annars kan man dra ur strömtillförseln i 10-15 minuter och se om det fungerar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i hettans skrivande stund så har e-son rätt... Man skall väl skriva in routerns adress så man får fram menyn, eller? (TYP: 1234.1234.1234.1234....) Men, vilket märke är det på routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I många fall kan man skriva namnet på routern också. Jag kan till exempel skriva "http://speedtouch/" i webbläsarens adressfönster för att komma in i routern. Brukar "reseta" den vägen när jag inte pallar att resa mig ur soffan. :lol:

problemet är att jag ej kan reset från knappen där bak och jag höll på och vilja fixa mac-adress så jag klicka på turn on och sedan apply och sedan tänkte jag skriva in min mac-adress men jag borde ha skrivit mac-adressen först och sedan klicka på ON , så nu vet jag inte vad jag ska göra :( snälla hjälp ?

hoppas det finns nåt sätt att lösa det, för när jag försöker ansluta så står det ansluten men begränsad eftersom det är mac, kan ej göra något alls :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska väl hålla inne knappen några sekunder.

Så du inte bara trycker på den och tror att den resetar.

Är väl lite olika beroende på vilken tillverkare det är.

som sagt routern är lite gammal och reset-knappen går ej att trycka/hålla ned,

finns det något annat sätt att reset från datorn eller cmd lr annat sätt ?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju inte att göra något från kommandotolken eller något annat i datorn om inte datorn har kontakt med routern.

Har du prövat med något annat än en penna? Det man brukar använda är ett uträtat gem och det blir ju betydligt längre än en penna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgon.

Har hört vad du har skrivit innan, men enligt denna ftp://downloads.netgear.com/files/FullManual_MR814v2.pdf

Så ska du hålla inne knappen i 10 sek för att Test Led lampan ska ljusa.

Kolla på sidan 64 och sen sidan 87 det där står om resetting routern.

Hoppas att det funkar.

Har du verkligen hört/läst vad jag skrivit innan ??

för om du har det så ser du att knappen är förstörd för ett tag sedan, och då hade du ej gett mig rådet att klicka på knappen om du hade läst =) , men tack för att du försöker hjälpa mig i alla fall.

finns det något sätt att reset routern utan att behöva gå nära till routern ? någon?

och jag kan ej hämta den där pdf filen vet ej varför men det står bara hämtar data från downloads.netgear hela tiden men inget händer.

tack

Redigerad av Eva 22
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har läst precis allt du har skrivit, men du har bara skrivit att det inte funkar att trycka, vilket även kan tolkas som ett handhavande fel typ.

Vad jag har förstått innan så var inte knappen trasig som du skriver nu.

Det kanske går att öppna routern för att komma åt knappen eller funktionen som knappen för inuti routern, är väl några skruvar under ifrån.

Enligt PDF filen så går det inte att resetta på något annat sätt, inte vad jag kunde se iallafall.

Så går det inte att få igång knappen så är det nog tyvärr bara att köpa en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte skrivit att knappen är förstörd förut utan endast att du inte kan resetta routern med en penna. Eftersom en penna inte har fungerat med någon av mina routrar så verkar det inte konstigt.

Men det finns endast två sätt att resetta en vanlig router och det är med reset-knappen och genom att välja något på routerns inställningssidor som man kommer åt i webbläsaren. Eftersom routern verkar vara inställd på att förhindra datorer att nå den så går det förstås inte att komma till inställningssidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns endast två sätt att resetta en vanlig router och det är med reset-knappen och genom att välja något på routerns inställningssidor som man kommer åt i webbläsaren. Eftersom routern verkar vara inställd på att förhindra datorer att nå den så går det förstås inte att komma till inställningssidorna.

precis och båda av de så kan jag icke göra för reset-knappen brukar jag använda en penna tills det inte gick mer och kan ej komma in på något alls , det är filter-mac: ON :(

men jag är ansluten till nätverket men kan ej göra nåt så hjälp snälla någon som kan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat alla de här stegen?

http://kbserver.netg...stPassword.html

Hittade en "recover utility" fast för en annan modell kanske kan vara ide att prova den iaf: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/263

om inte annat maila till netgear och kolla om dem har något recover program för just din modell.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis och båda av de så kan jag icke göra för reset-knappen brukar jag använda en penna tills det inte gick mer och kan ej komma in på något alls , det är filter-mac: ON :(

men jag är ansluten till nätverket men kan ej göra nåt så hjälp snälla någon som kan?

Det är ju att göra som zub skrev, öppna upp routern så det går att komma åt knappen eller kortsluta på det sätt som knappen brukar göra beroende på vad som har hänt med knappen. Jag är ledsen men det finns bara två sätt, om inget av dem går att göra så är det kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...