nasarf Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 Hej, På exempelvis www.aftonbladet.se och www.expressen.se samt div andra sidor har jag problem med att se youtube klipp som ligger på sidan, det visas bara en tom ruta med en vit ram runt och ett slags märke i övra vänstra hörnet. Har provat att återställa Internet Explorer, att installera om både Flash player från adobe och installerat om Java från deras hemsida. Vad kan det vara som spökar? När jag laddade hem Mozilla Firefox, för att testa om det fungerade i den webläsaren så fungerade detta utan problem. Kan tänka mig att någon inte läses in i Internet Explorer men vad? Quote
Andreas Stenhall Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 Testa om det fungerar att återställa inställningarna i IE8, http://www.tipsomvista.se/internet-explorer/43-internet-explorer/165-aterstaell-internet-explorer-instaellningarna-.html Vanligtvis löser detta de flesta problem som kan tänkas uppstå! Quote
nasarf Posted February 28, 2010 Author Posted February 28, 2010 Hej, Tack för tipset, jag var inte tydlig nog i mitt första inlägg. Jag har provat det men det fungerar fortfarande inte. Quote
e-son Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 Koll så att flashplayer inte är inaktiverat i "Verktyg/Hantera tillägg". Quote
nasarf Posted February 28, 2010 Author Posted February 28, 2010 Koll så att flashplayer inte är inaktiverat i "Verktyg/Hantera tillägg". Det är inte inaktiverat, gjorde även en ominstallation och har sökt igenom datorn med Malwarebytes samt Microsoft Security Essentials efter otyg men den är sopren. Quote
PCGuiden Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 kör du IE 8 x64 så har du problemet där det funkar inte ännu Quote
nasarf Posted February 28, 2010 Author Posted February 28, 2010 kör du IE 8 x64 så har du problemet där det funkar inte ännu Nej, jag kör vanliga 32-bitars versionen av Internet Explorer 8. Att det inte fungerar med FLASH i 64bitars versionen är jag medveten om. Quote
e-son Posted March 1, 2010 Posted March 1, 2010 Använde du Adobes avinstallerare innan du installerade om? Prova det annars... starta om datorn efter avinstallation. http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html Quote
nasarf Posted March 1, 2010 Author Posted March 1, 2010 Använde du Adobes avinstallerare innan du installerade om? Prova det annars... starta om datorn efter avinstallation. http://kb2.adobe.com...1/tn_14157.html Har provat det där två gånger, ett i felsäkert läge och ett under administratörs kontot, blir inte bättre men jag ser ju loggan för flash-filmen iaf på adobe när installationen är klar samt på vissa andra sidor.... Quote
Venoms Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 (edited) installera "Shockwave flash" Edited March 2, 2010 by Venoms Quote
nasarf Posted March 2, 2010 Author Posted March 2, 2010 installera "Shockwave flash" Måste jag ha det också? Räcker det inte BARA med flash player från adobe? Quote
Venoms Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 Shockwave är en anan typ bara... även från adobe. Quote
nasarf Posted March 2, 2010 Author Posted March 2, 2010 (edited) Shockwave är en anan typ bara... även från adobe. Ska prova detta! Återkommer om det inte fungerar. Fungerar alldeles utmärkt. Har aldrig använt, vad jag vet, shockwave flash förut, men ändå har det fungerar. Tusen tack för all supp. Edited March 7, 2010 by nasarf Quote
Guest Spencers Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 (edited) flash player , don't think i have the same problem Edited April 24, 2010 by Manneman Smygreklam... varning! Quote
Recommended Posts