Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

På exempelvis www.aftonbladet.se och www.expressen.se samt div andra sidor har jag problem med att se youtube klipp som ligger på sidan, det visas bara en tom ruta med en vit ram runt och ett slags märke i övra vänstra hörnet.

Har provat att återställa Internet Explorer, att installera om både Flash player från adobe och installerat om Java från deras hemsida. Vad kan det vara som spökar?

När jag laddade hem Mozilla Firefox, för att testa om det fungerade i den webläsaren så fungerade detta utan problem. Kan tänka mig att någon inte läses in i Internet Explorer men vad?

Posted

Koll så att flashplayer inte är inaktiverat i "Verktyg/Hantera tillägg".

Det är inte inaktiverat, gjorde även en ominstallation och har sökt igenom datorn med Malwarebytes samt Microsoft Security Essentials efter otyg men den är sopren.

Posted

kör du IE 8 x64 så har du problemet där det funkar inte ännu

Nej, jag kör vanliga 32-bitars versionen av Internet Explorer 8. Att det inte fungerar med FLASH i 64bitars versionen är jag medveten om.

Posted

Använde du Adobes avinstallerare innan du installerade om? Prova det annars... starta om datorn efter avinstallation.

http://kb2.adobe.com...1/tn_14157.html

Har provat det där två gånger, ett i felsäkert läge och ett under administratörs kontot, blir inte bättre men jag ser ju loggan för flash-filmen iaf på adobe när installationen är klar samt på vissa andra sidor....

Posted (edited)

Shockwave är en anan typ bara... även från adobe.

Ska prova detta! Återkommer om det inte fungerar.

Fungerar alldeles utmärkt. Har aldrig använt, vad jag vet, shockwave flash förut, men ändå har det fungerar.

Tusen tack för all supp.

Edited by nasarf
  • 1 month later...
Guest Spencers
Posted (edited)

flash player , don't think i have the same problem :(

Edited by Manneman
Smygreklam... varning!