Gå till innehåll

Apple iPhone


göte

Recommended Posts

Hej alla

Jag har nu i flera år varit medlem på alltomwindowsforumet och fått massor med goda råd och ibland delat med mig av min egen kunskap också.

Jag upplever att här finns massor av experter och datanördar (Obs detta inta sagt i negativ anda - tvärtom) som har ett genuint intresse för datorer och

annan teknisk utrustning.

När jag för någon månad sedan köpte min första iPhone letade jag efter ett forum på nätet för att få lite tips och goda råd.............. men det enda jag hittade var

det här http://www.iphoneinfo.se/forum/ och det var verkligen ingen höjdare - rena lekstugan, dålig uppdatering och helt utan kompetens.

Jag är medveten om att iPhone är en produkt som i första hand jobbar med Mac och som är mycket populär bland ungdomar men det måste väl finnas mängder med

alltomwindowsfans som även kör iPhone.

Så varför inte en liten underavdelning för iPhone på det här forumet????

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DET gillar jag skarpt. Men som du säger, det är kanske fel inriktning då iPhone är Mac-baserat... iallafall att skaffa en separat iPhoneavdelning. Men hur skulle det vara med en separat mobiltelefonkategori? Det har jag redan föreslagit för Stenis.

// Mange

PS. Ett bra forum för iPhone hittar du här: http://macthemes.net/forum/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte en avdelning för Mobiltelefoner?

Vem köper en iPhone när det finns Sony Ericsson och Symbian?

Ja vem köper iPhone när det finns Nokia som jag hade innan, men tyvärr så har jag testat Nokias N97:a med mycket negativt resultat jämfört med iPhonen.

(PS sabbade min perfekta Nokia N73 i Thailand så ett byte blev nödvändigt och man vill ju vara lite trendig :-) så inte barnbarnen kallar en för en omodern gammal gubbe.)

Javisst varför inte en avdelning för mobiltelefoner nu när nästan varje mobil också är en "minidator"

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem köper en iPhone när det finns Sony Ericsson och Symbian?

Ja, det kan man undra.... :rolleyes: Själv väntar jag på min X10:a vilken dag som helst.

Forumkategorin tycker jag är en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är verkligen en mobiltelefon-freak. Fram till för ett par månader sedan så kunde jag byta min privata telefon varje månad. Har varit flitig kund på Blocket :lol: . Inget har undgått mig... allt från Sony Ericsson, Nokia, HTC osv osv. Ju mer komplicerade desto roligare. Sen bestämde jag mig för att ge iPhone 3Gs en chans efter att ha testat iPhone 2G och 3G tidigare. Nu är jag fast och kommer inte att byta på bra länge.

Jag har full respekt för allas åsikter. Jag provade allt eftersom jag aldrig riktigt "hittade hem" i mobildjungeln. Att köpa mobil idag är som att skaffa bil. Man får överväga behov, pris osv osv. Där finns alltid något för alla... är det inte så? Men jag är av den bestämda åsikten att när det gäller kvalité på både mjukvara och hårdvara så är iPhone i en klass för sig själv... få telefoner når upp till samma standard. Symbian är ruskigt bra... men Nokia (och de senaste Sony Ericsson) är ofta klädda i ett ganska plastigt skal. De vanliga Sony Ericsson modellerna har verkligen en yttre kvalité i högsta klass men ett ganska enkelt och begränsat operativsystem. HTC är riktigt bra telefoner... speciellt med Android som OS.

Nackdelar med iPhone? Ja, i början retade jag ihjäl mig på batteritiden. Men efterhand har man lärt sig en del och tweakat telefonen så batteritiden är mer eller mindre som vilken telefon som helst. Kanske inte för alla, att pilla med register osv... Fler nackdelar? Ett evigt putsande på skärmen... men det överlever man.

Efter att ha Jailbreakat telefonen (inte låst upp den) så är möjligheterna oändliga. Att jailbreaka en iPhone idag är lika enkelt som att ta ägande på filer i t ex Windows 7. Vid ett eventuellt garantiärende så är det bara att avinstallera Jailbreaken...

Ska puffa Stenis ytterligare angående en mobilkategori på forumet. Vill det sig väl så kommer det igång ganska snabbt.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu lagt till en sektion "mobiltelefoner", men tycker den ska vara "blandad" till att börja med i alla fall tills vi ser hur mycket rulle det blir där. Ska jag vara riktigt ärlig så har jag givit upp med Windows Mobile och kommer att få min iPhone imorgon :)

Sannerligen en sensation, men jag säger bara grattis, grattis och tack för mobiltelefonsektionen

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem köper en iPhone när det finns Sony Ericsson och Symbian?

Då får jag kontra med vem köper något annat när det finns HTC med Android 2.1? Nä som Manneman sa så är det ju en fråga om smak och behov. Men HTC och Android 2.1 är ändå bäst. :P Eller?... Jo! Eller åtminstone roligast. :)

Jag har nu lagt till en sektion "mobiltelefoner", men tycker den ska vara "blandad" till att börja med i alla fall tills vi ser hur mycket rulle det blir där. Ska jag vara riktigt ärlig så har jag givit upp med Windows Mobile och kommer att få min iPhone imorgon :)

Trevligt med forumavdelningen. :) Beklagar till inköpet. ;) Nu får du snart att mail från MS om att plocka bort MVP loggan, Judas. :P

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...