tokar86a Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Hej funderar på att uppgradera några av de här komponenterna i datorn men vilket är bäst att uppgradera? Grafikkortet: Nvideia Gefore 8800GT 512 MB i grafikminne Processorn: Intel Core 2 Duo E8500 Vilket ska man uppgradera? Vad ska man i så fall uppgradera till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Frågan är väl vad du använder datorn till och som just nu anstränger datorn mest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 En bättre fråga är nog VARFÖR du vill uppgradera. Du bör åtminstone börja där. Är det något som inte fungerar tillfredsställande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 (edited) En bättre fråga är nog VARFÖR du vill uppgradera. Du bör åtminstone börja där. Är det något som inte fungerar tillfredsställande? Ja för att hänga med i utvecklingen och kunna använda det senaste som jag vill använda. Varför måste saker fungera dåligt för att man ska byta? Har haft det här grafikkortet i ungefär två år. Känns som utvecklingen börjar rinna ifrån det kortet nu när det gäller spel och sånt. Allt fler spel kommer kräva 512 mb i grafikminne. Jag vill helt enkelt vara förbered för framtiden. Edited July 26, 2010 by tokar86a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Jo det var just detta jag menade... enda anledningen jag kan se för en uppgradering, är i så fall att du vill spela dom senaste spelen med bra flyt. Då är det så klart något värstingkort som gäller. Processorn finns ingen anledning att byta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Vad skulle du säga jag ska ha för kort då? Vill gärna köra med nvidia. Trodde jag skulle behöva byta processorn med för spelen kommer väll upp till Quad nivån snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Jag spelar inte själv, så vilka kort som är bra och dåliga finns det andra som kan svara bättre på. Vad gäller processorn, så klarar du dig gott ett par år till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Har du en enkelkärnig processor idag och vill byta mot den du beskrev ovan så är nog det en bättre investering än ett vasst grafikkort. Men en kombination av de båda kan vara en bra idé iaf. Min son kör på en enkelkärnig processor... hans grafikkort är ett 8800 gts och det kör han med hög upplösning på många nya spel. I hårdvarukraven står det ofta dubbelkärningt som minimum... och det märks verkligen. Ditt graffekort kommer hålla fint. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Som jag skrev i det första inlägget så är det de här sakerna jag har i datorn idag Grafikkortet: Nvideia Gefore 8800GT 512 MB i grafikminne Processorn: Intel Core 2 Duo E8500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Hehe... NUUU kopplade jag... mitt fel, sorry Ja, då ska du absolut uppgradera grafikkortet! Vad gäller ett bra kort? Ja, det går framåt med rasande fart så det är väl närmare en fråga om plats i lådan och hur tjock plånboken är som är avgörande för en uppgradering. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Ja jag har väll rätt gott om plats på bräden. Ja jag hade väll tänkt mig att det ska vara mins 1 Gb i minne sen vet jag inte så mycket något mellankort kan jag väll kanske tänka mig. Några förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 (edited) Ja jag har väll rätt gott om plats på bräden. Ja jag hade väll tänkt mig att det ska vara mins 1 Gb i minne sen vet jag inte så mycket något mellankort kan jag väll kanske tänka mig. Några förslag? Sattsa på ett Nvidia 460 kort med 1GB minne, dessa tror jag kostar runt 2000kr, märke behöver du inte bry dig om så länge du väljer mellan de stora tillverkarna. Har du mer i budgetten så kan du gå på ett högre nummer som 480, men jag vet inte om det är värt pengarna. Här har du ett ex av 460 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=602777 Edited July 26, 2010 by cjb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts