Gå till innehåll

Uppgradera processorn eller grafikkortet, vilket är bäst?


Recommended Posts

Hej

funderar på att uppgradera några av de här komponenterna i datorn men vilket är bäst att uppgradera?

Grafikkortet: Nvideia Gefore 8800GT 512 MB i grafikminne

Processorn: Intel Core 2 Duo E8500

Vilket ska man uppgradera? Vad ska man i så fall uppgradera till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En bättre fråga är nog VARFÖR du vill uppgradera. Du bör åtminstone börja där. Är det något som inte fungerar tillfredsställande?

Ja för att hänga med i utvecklingen och kunna använda det senaste som jag vill använda. Varför måste saker fungera dåligt för att man ska byta? Har haft det här grafikkortet i ungefär två år. Känns som utvecklingen börjar rinna ifrån det kortet nu när det gäller spel och sånt. Allt fler spel kommer kräva 512 mb i grafikminne. Jag vill helt enkelt vara förbered för framtiden.

Redigerad av tokar86a
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var just detta jag menade... enda anledningen jag kan se för en uppgradering, är i så fall att du vill spela dom senaste spelen med bra flyt. Då är det så klart något värstingkort som gäller. Processorn finns ingen anledning att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en enkelkärnig processor idag och vill byta mot den du beskrev ovan så är nog det en bättre investering än ett vasst grafikkort. Men en kombination av de båda kan vara en bra idé iaf.

Min son kör på en enkelkärnig processor... hans grafikkort är ett 8800 gts och det kör han med hög upplösning på många nya spel. I hårdvarukraven står det ofta dubbelkärningt som minimum... och det märks verkligen. Ditt graffekort kommer hålla fint.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... NUUU kopplade jag... mitt fel, sorry :rolleyes:

Ja, då ska du absolut uppgradera grafikkortet! Vad gäller ett bra kort? Ja, det går framåt med rasande fart så det är väl närmare en fråga om plats i lådan och hur tjock plånboken är som är avgörande för en uppgradering.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har väll rätt gott om plats på bräden. Ja jag hade väll tänkt mig att det ska vara mins 1 Gb i minne sen vet jag inte så mycket något mellankort kan jag väll kanske tänka mig. Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja jag har väll rätt gott om plats på bräden. Ja jag hade väll tänkt mig att det ska vara mins 1 Gb i minne sen vet jag inte så mycket något mellankort kan jag väll kanske tänka mig. Några förslag?

Sattsa på ett Nvidia 460 kort med 1GB minne, dessa tror jag kostar runt 2000kr, märke behöver du inte bry dig om så länge du väljer mellan de stora tillverkarna.

Har du mer i budgetten så kan du gå på ett högre nummer som 480, men jag vet inte om det är värt pengarna.

Här har du ett ex av 460 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=602777

Redigerad av cjb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...