kudden Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Hej. Nån mer än jag som snusar här? Vilken tycker ni är godast? Själv gillar jag general portion white,grov portion white och gbg:s rapé portion. Brukar köpa en stock och byter mellan dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Jaadu Kudden om man ändå bara kunde låta bli denna last Har också varit ganska hängiven åt General men har facktiskt börjat övergå till Granit istället, blir inte så dyrt i längden. Håller alltid på löst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaeran Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Hej! Snus. Ja det går inte att vara utan, tyvärr. Kostar skjortan numera. General lös för min del. En dosa per dag. För något år sedan lyckades jag gå över till General portion. Körde med portion under ca 1 års tid. Men så kom min bror på besök och han hade gått tillbaka till General lös. Testade och sedan var det kört! Första på morgonen och sista på kvällen, "en prilla". Hustrun kör med General portion. Slutade röka för ca 7 år sedan. Vanligare än man kan tro att tjejer eller mogna kvinnor snusar. Trevlig helg. Blaeran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 En kompis till mig köper snus i lösvikt.. hur konstigt det än kan låta. För 500 klarar han sig i två månader ungefär. Vad kostar en dosa idag och hur mycket är det i den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Dom minskade ju ner vikten till 45gram för ett tag sedan, samtidigt som man också ökade priset med skattepåslag. Kostar någonstans mellan 37,50 & upp till 50lappen. Kommer ihåg när man var dum nog & börja att en dosa inte kostade mycket mer än en tia i början på 90-talet. Så visst, där finns säkert pengar & spara genom blanda själv. Egentligen har snus varit väldigt underskattat ute i samhället när de gäller riskerna & påverkan och hur skadligt det verkligen är men också hur mycket svårare det är & sluta. Finns massor med bra metoder för sluta röka men inte så många som fungerar för dem som snusar mer än en arg tandläkare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 (edited) En stock med tio dosor i brukar jag betala 350-370 kr.beroende på var man köper den. Man kan ju inte betala 30kr. i bensin för att få det billigare. Det kostar för mig ung.400 i månaden. Det klart det är dyrt,men nån last får jag unna mig. Förutom en god whisky och en pilsner ibland. Men man är ju beroende av snuset. Det kan man ju inte komma ifrån. Har man inget så tuggar man nästan på möblerna. Men jag tycker det är gott samtidigt. En kopp kaffe på morgonen och en snus. Då mår man prima. Många tjejer snusar här. Det är inte alls inne att röka. Dom tuffaste använder ingenting men tar gärna ett par glas vin eller öl. Dom som är unga menar jag nu. Inte en gammal gubbe som jag Edited August 20, 2010 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 För mig är det sååå konstigt, jag bara röker när jag jobbar... aldrig annars. Jag har aldrig rökt hemma och aldrig på semestern eller så.. Nu ljög jag lite... det har blivit en fet cigarr och havanna club på några isbitar i solnedgången.. Lite utsikt från terassen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 50 spänn för en förpackning? Kan man inte göra det själv? Bengt Sändh gjorde väl något han kallade för snus för en massa år sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 (edited) För mig är det sååå konstigt, jag bara röker när jag jobbar... aldrig annars. Jag har aldrig rökt hemma och aldrig på semestern eller så.. Nu ljög jag lite... det har blivit en fet cigarr och havanna club på några isbitar i solnedgången.. Lite utsikt från terassen.. Så fint du bor. Klart man njuter med en cigarr och en rom. Bacardi razz med lite is är inte dumt heller Edited August 20, 2010 by kudden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 50 spänn för en förpackning? Kan man inte göra det själv? Bengt Sändh gjorde väl något han kallade för snus för en massa år sedan. Jo,men vem orkar det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Det finns inget snus som är "godast"! URK! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Ta lite "Russian" i razzen.. och några hallon på toppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 Ta lite "Russian" i razzen.. och några hallon på toppen Det skall testas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Det godaste snuset! -Jo, det som ligger kvar i dosan och att locket inte öppnas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Det godaste snuset! -Jo, det som ligger kvar i dosan och att locket inte öppnas. Ytterligare en klok människa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Ytterligare en klok människa! Hej. Så vi som inte njuter av denna goda produkt är inte kloka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Hej. Så vi som inte njuter av denna goda produkt är inte kloka Nja, det var ju att det ett steg mot ytterligheterna! Tur att smaken är som................ osv! Prilla på bara, det är givetvis helt OK! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Nja, det var ju att det ett steg mot ytterligheterna! Tur att smaken är som................ osv! Prilla på bara, det är givetvis helt OK! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 godast snus är nog General eller General Norsk Edition... Men blir oftast granit eller kronan då priset är snällare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobbe112 Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 godaste snuset tycker jag är gbg:s rapé portion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 General Portion... provar lite andra emellanåt men faller alltid tillbaka. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Skruf Tranbär portion, men burkar ibland varva av med lite General lös eller Rapé lös. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheeta3a Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 KRONAN portion är oxå ett riktigt gott snus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 (edited) Tycker Kronan portion rinner för mycket nu, det gjorde den inte innan. Edited October 17, 2010 by Rim_Frost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Skruf Tranbär portion, men burkar ibland varva av med lite General lös eller Rapé lös. Skruf i Småland? Var hittas dessa eminenta partitioner Skulle va intressant & testa någon gång. Idag blev grunden lagd med lös Granit, något sur åt örthållet, något mossig kanske jämfört med General lös som är bäst enligt mitt tycke, dels för den är som Skånerost starkt kaffe som piggar upp ordentligt för riktiga grovarbetare. Kvallitén kan ändra sig lite upp & ner på bl.a General & Grov i butik har jag märkt under åren, vet inte varför om dessa är mer känsliga för längre förvaring & blir torrare lättare. På Kronan & Graniten har jag ännu inte märkt skillnad. Det absolut värsta snuset jag någonsin provat.. Röda lacket en hallucination av kommersiell modellera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts