Gå till innehåll

DVD+R DL


CGD

Recommended Posts

Har Sony Optiarc 7260S DVD brännare och tänkte nu köpa ett lager DL skivor att bränna. Har till min tidigare NEC kört med Verbatim DVD+R skivor med mycket gott resultat. Nu är ju DL skivorna lite dyrare och Verbatim finns inte med på listan över vilka skivor som Optiarc 7260S stöder.

Här http://www.dvdmarknaden.com/SE/Catalog/DVD/DVD+R_Dual_Layer/8x_printable/5078.html har jag hittat ett annat billigare fabrikat. RITEK har jag skall vara bra.

Tror ni detta kan var ett bar val? Jag behöver också DVD+R och CD skivor som även kan köras i skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan inte Verbatim finnas med på din brännare??? :wacko:

BYT brännare omedelbums! :blink:

Jag misstänker att du ska bränna xbox360-backups och då är Verbatim det enda märket som gäller! Jag har testat rubb och stubb. I slutändan så funkar Verbatim alltid bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej här finns ingen Xbox utan det är i dagsläget min Yamaha DVD och min Pioneer CD spelare som huvudsakligen kommer att köra skivorna. Senare tillkommer en Blue Ray maskin av idag okänt märke.

Jag har bränt och bränt om flera Verbatim DVD+RW skivor vilka har fungerat felfritt i bägge i våra datorer och i Yamaha DVD:n.

Brännarna, Sony Optiarc 7260S, är helt nya och de senaste så någon nyanskaffning är inte att tala om. Men här är deras medialista http://www.sony-optiarc.eu/uploads/media/Medialist_AD-726xS.pdf och Verbatim är inte med.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en Verbatim och testa.. Bara det står "AZO" någonstans och inte "Life" som inte stöder MCC:MID (CD/DVD ID).

Edit:

Om du kollar medialistan så står det att den stöder "MKM" i 4x och 8x.

MKM = Mitsubishi/Verbatim ;)

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Jag hittade det där med MKM på Verbitims hemsida. Varför inte skriva ut skivnamnen så det blev lite lättare. Har någon någon erfarenhet av RITEK skivorna som jag hänvisade till i första inlägget? Letande på nätet ger ju en positiv bild. Under den tid jag hade min NEC brännare funderade jag aldrig på kompatibiliteten utan tänkte att alla skivor passade. Köpte Verbatim enbart för att jag utgick ifrån att de var mycket bra skivor. Nu när jag köpte mina Optiarc var det mest en slup att jag fick se en lista på vilka skivor som skulle passa. Så hur viktigt är det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittar lägre priser här.

MInst problem har du med Verbatim.

RICOHJPND01 och Ritek S04 baserade skivor känns som 2:a sortering i kvalitét jämfört med Verbatim.

Är priset inte av betydelse, kör med Verbatim.

7260 modellen är i stort sett samma som 7240 modellen, så den ska kunna bränna allt du matar den med. Kruxet med de billigare skivorna är att du oftast får experimentera med olika brännhastigheter för att hitta en som inte ger bränn/verifieringsproblem.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr Cynthia priset är av betydelse. Det är inte så att jag måste ha de billigaste utan jag försöker hitta någon medelväg.

Men det här verkar ju vara ren djungel. Själv har jag vid eget letande sett att RITEK skivor skulle kunna vara bra. Men så lätt var det ju inte. Vissa RITEK är bra och vissa inte. Svårt att hitta vilka bara. Ovanpå detta kommer att många andra märkens skivor är RITEK skivor. Det är inte heller alltid det står angivet någon media code och om det står det var kan man hitta någon kvalitetslista för dess koder? Nu valde jag att skriva RITEK skivor men det finns ju fler som sägs vara bra. Taiyo Yuden, Sony, Ricoh, Verbatim och Panasonic. Men som vanligt, alla med sina undantag.

EFter att tittat lite mer på sidan Cynthia rekommenderade måste jag säga att den nog inte är så dum. I viss mån finns här både mindre och större omdömen om olika skivor. Vilket ju var något jag efterlyste.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...