Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

Manneman

Visa ditt skrivbord

Recommended Posts

Såg det men den jag har nu duger alldeles utmärkt så igen tack för bilderna bildgeniet LGJ.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fann denna och redigerade den i Paint så att den skulle passa i min profilbild och bra blev den.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja verkligen har den i wallpaper storlek med och så har jag bilden på låsskärmen på min Smartphone.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du LGJ kan du göra denna bild mindre så att den passar min bild i profilen då menar jag bilden till vänster. Och så närmar sig hösten sakterligen så detta wallpaper passar bra. Tog tillbaka W8.1 för musikens skull och för mina spel med.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bilden vart perfekt den passar alldeles utmärkt. Så tack för redigeringen bildgeniet LGJ  :)

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har installerat DisplayFusion som ger möjlighet att ha två olika wallpapers i Windows att välja olika bakgrunder i Windows går inte då du får två likadana bilder kan va trevligt ibland men då finns lösningen DisplayFusion som ger den möjligheten att få två olika bilder på vardera skärm. Så här ser det ut med två olika bakgrunder.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ju fortsätta med temat datorhörna. Så här ser det ut just nu:   Min telefon tar tyvärr inte några bättre bilder.  B)

En del tycker att jag är pedant och har kabel allergi, nja det kanske stämmer, jag är dessutom barnsligt förtjust i el lister.  :D

attachicon.gif1.jpg

attachicon.gif2.jpg

attachicon.gif3.jpg

Jo Lasse du är ett föredömme när det gäller att få till snygga arbetsytor, gömda kablar m.m

Du skulle få hjärtinfarkt om du fick se mina kabelhärvor, Har dock bättrat mig lite och märkt upp kablar m.m

Ska dra kabelskena nere i tv rummet har jag tänkt så jag får till det där med med min media pc 

Frugan är inte glad över all kabel. :D  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som vet vart man kan få tag på fina wallpapers i hög upplösning alltså HD så att det täcker 2x22" skärmar så att det blir 3840x1080 om någon vet vad jag menar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fann detta wallpaper som är mycket snyggare än den blåa varianten här finns dem färger som fanns i tidigare Windows versioner. Men alla kan inte gilla samma sak som jag var och en har sitt. Men jag tyckte att denna passade alldeles utmärkt

W10 Color.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Liknande innehåll

• Av .RIHTT
      Kommer ihåg att när Windows 8.1  lanserades så marknadsförde vissa exempel på  funktionen strömma skrivbord
      (Dell ?) För att nå sin dator via en  windows tablet  etc.

Helt enkelt  Fjärrskrivbord antar jag.

Info länkar:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/remote-desktop-connection-faq#1TC=windows-7

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/remote-desktop-app-faq#1TC=windows-8

Jag har behov av att jobba mellan hem/jobbdator  och har kört slut på teamviewer-kontot så att säga
      innan jag åter undersökte alternativa metoder.
      Den här appen  Fjärrskrivbord  skulle alltså lösa mitt behov?  Vill gärna dubbelkolla så att inget blir fel, vad ni anser om säkerheten osv... Utökade skrivbord,skärmar verkar svårt att ordna men enligt länkarna kommer detta fungera väl om jag vill arbeta med filer,program remote?

Jag kommer köra

Windows 7  Pro   =   slav
      Win 8.1                =   värddatorn