Gå till innehåll

pci.sys


tokar86a

Recommended Posts

Hej

När jag försöker bota datorn med XP skivan. Så får jag fram en blå-skärm om att det är något fel på den filen. Det fungerar att starta Windows Vista installationen. Anledningen att jag frågar är att jag tänkte sälja min hembyggda dator. Måste vetta att allt fungerar bra då när jag säljer den. samt att jag måste formatera hårddiskarna. Gjorde det med vista installationen men vill se till att Windows xp fungerar det med.

Kan det ha något att göra med att jag har 4 Gb ram minne och stoppar in en installation för 32 bitars system?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om felet med pci.sys kommer medan installationen håller på och startar, dvs innan du har svarat på några frågor, gissar jag att det är någon skada på XP-skivan alternativt minnesfel. Men vid minnesfel borde datorn ha haft problem med t ex blåskärmar redan tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den gnäller precis innan frågorna kommer upp.

Hej, installationen hinner inte mer än till första frågorna om partitioner & installera/reparera med andra ord?

Hade själv ett liknande beskymmer fast till annan drivrutin vid senaste installationen.

Kom också att tänka på minnen eller ev. fel på skivan men den egentliga orsaken var något så enkelt som "värme" pga. datorn hade varit påslagen ganska många timmar.

Kör man sedan en ominstallation där CPU'n och disken får arbeta så uppstår lätt mer värme som allstras än under annat vanligt arbetspass.

Själv plockade jag ur min dator och lät städa den grundligt med mjuk mindre borste & dammsugare (äldre tandborstar funkar också bra) Borste i ená näven & dammsugarmunstycke i den andra :) Provade därefter en ny runda och allt gick som på rails ;)

Tips:

Egentligen går detta emot garrantin.

Men säger bara, klistermärken rakt över minneskorten.

Dem fungerar bättre utan.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, installationen hinner inte mer än till första frågorna om partitioner & installera/reparera med andra ord?

Hade själv ett liknande beskymmer fast till annan drivrutin vid senaste installationen.

Kom också att tänka på minnen eller ev. fel på skivan men den egentliga orsaken var något så enkelt som "värme" pga. datorn hade varit påslagen ganska många timmar.

Kör man sedan en ominstallation där CPU'n och disken får arbeta så uppstår lätt mer värme som allstras än under annat vanligt arbetspass.

Själv plockade jag ur min dator och lät städa den grundligt med mjuk mindre borste & dammsugare (äldre tandborstar funkar också bra) Borste i ená näven & dammsugarmunstycke i den andra :) Provade därefter en ny runda och allt gick som på rails ;)

Tips:

Egentligen går detta emot garrantin.

Men säger bara, klistermärken rakt över minneskorten.

Dem fungerar bättre utan.

Jag får inte upp den frågan. att den är för varm kan det inte vara för den har ståt avslagen i många timmar och blev bara påsatt för att starta installations programmet. Har även haft den uppe och dammsugit bort en del dam. Men det finns tyvärr lite kvar. Vad då garanti?

Blås rent skiten med valfritt,, installera om. :)

Va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...