Gå till innehåll

Release of the final version of Windows Live Essentials 2011 today


Recommended Posts

Tog bort några inlägg för att få det att se vettigt ut igen!

@Singlemalt... den artikeln har jag inte läst innan, har förlitat mig på andra källor. Ska genast flytta den.

@Si3rra: JA, jag börjar helgen från och med NU... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN- http://g.live.com/1r...wlsetup-web.exe

SV - http://g.live.com/1r...wlsetup-web.exe

Precis tagit ner den, åkterkommer med versionsnummer

Messenger 15.4.3502.922

(fyll gärna på med mera)

Edit: Detta forum och ie9 alltså *arggh!!*

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN- http://g.live.com/1r...wlsetup-web.exe

SV - <A class="bbc_url" title="Extern länk" href="http://g.live.com/1rewlive4-web/sv/wlsetup-web.exePrecis" rel="nofollow external">http://g.live.com/1r...wlsetup-web.exe

Precis tagit ner den, åkterkommer med versionsnummer

Messenger 15.4.3502.922

(fyll gärna på med mera)

Rätta till SV-länken är du snäll!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tobias skulle du kunna utveckla det där lite mer?

Dom har plockat bort smeknamn, man kan bara heta det namnet man heter i sin windows live profil, dvs hela för och efternamn eller vad man angett där..

Kan inte bara heta tex bara Nicklas längre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har plockat bort smeknamn, man kan bara heta det namnet man heter i sin windows live profil, dvs hela för och efternamn eller vad man angett där..

Kan inte bara heta tex bara Nicklas längre..

Detta gör hela programet oanvändbart?

Du kan döpa om dina kontakter i din kontaktlista iaf så kan dem heta vad du vill, och skulle tro att det inte dröjer allt för länge tills

någon hittar en väg runt det, t,ex borde man inte kunna ange sitt förnamn och sen något osynligt tecken som efternamn så ser det ju iaf bra ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle tro att det inte dröjer allt för länge tills någon hittar en väg runt det, t,ex borde man inte kunna ange sitt förnamn och sen något osynligt tecken som efternamn så ser det ju iaf bra ut :)

Fast grejen är ju lite att VARFÖR ska man behöva hitta vägar runt idiotiska saker? Detta får bli ännu en spark i skrevet på folket som tvingade mig att gå från ICQ till MSN, jag hatar er för det ska ni veta! Det är såhär det går när folk inte gör medvetna val utan använder de skitprogram som tvingats på dem genom Windows.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast grejen är ju lite att VARFÖR ska man behöva hitta vägar runt idiotiska saker? Detta får bli ännu en spark i skrevet på folket som tvingade mig att gå från ICQ till MSN, jag hatar er för det ska ni veta! Det är såhär det går när folk inte gör medvetna val utan använder de skitprogram som tvingats på dem genom Windows.

Offtopic: Tillbaka med ICQ!!!!(7 siffrigt UIN!)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta gör hela programet oanvändbart?

Du kan döpa om dina kontakter i din kontaktlista iaf så kan dem heta vad du vill, och skulle tro att det inte dröjer allt för länge tills

någon hittar en väg runt det, t,ex borde man inte kunna ange sitt förnamn och sen något osynligt tecken som efternamn så ser det ju iaf bra ut :)

Japps det gör det! O spelar ingen roll om man kan döpa om sina kontakter, charmen med msn o det som gör det hela med msn e att man kunnat se folks egna o personliga namn dom angett o valt att heta.. eller kunnat skriva nått helt annat i namnrutan som favoritfotbollslag etc.. går ej längre o då kommer jag inte använda nya wlm.

sett hur många som helst på FB och andra forum som klagat på detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt varför det klagas så förbaskat? Att enstaka/enskilda funktioner är bortplockade är ju bra för vissa och dåligt för andra. Det är där Beta-testning visar en av sina stora fördelar. Inte bara stabilitet och funktionalitet utan också möjligheten att lämna feedback som får programutvecklarna att få upp ögonen för vad användarna vill ha och inte ha.

Det är såhär det går när folk inte gör medvetna val utan använder de skitprogram som tvingats på dem genom Windows

Det är ju ett medvetet val att använda senaste WLM 2011. Passar inte galoscherna så är det bara att behålla den gamla versionen. Det finns dessutom gott om chattklienter som är riktigt bra... Digsby, Pidgin och Miranda för att nämna några.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har plockat bort smeknamn, man kan bara heta det namnet man heter i sin windows live profil, dvs hela för och efternamn eller vad man angett där..

Kan inte bara heta tex bara Nicklas längre..

Håller med där. Gillar de mesta andra förändringarna men jag vill med ha kvar smeknamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid spännande med nya versioner.

Säkert många som kommer gilla Livepaketet eller vill stanna kvar i något man blivit van att använda under flera år med IM chatt & integration med meilkonton osv.

Personligen håller jag mej på behörigt avstånd, orsakat av en ny portabel mini applikation som jag hjälper till & utveckla och som fortfarande ligger i betastadiet.

Kommer berätta mer så fort den blir mer stabil för allmänt bruk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då infinner sig standardfrågan ;) Skall man avinstallera den gamla Live Essentials innan man inst. den nya?

Jag använder bara Live Mail, men det uppdaterades. Dvs. jag avinstallerade inte den gamla före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...