Gå till innehåll

Krångel vid inloggning!


hangus

Recommended Posts

Har haft min bärbara dator i några veckor nu och den har fungerat fint, ända tills igår. Då helt plötligt när jag loggat in så kom jag in på en temporär inloggning, för att de inte kunde läsa in min inloggning. Jag hade loggat in med mitt lösenord och det stod att jag var inne på den men ingenting jag gjort fanns sparat på den här temporära. Jag startade om den och då var allt som vanligt.

Nästa gång jag satte igång den hände ungefär samma konstiga sak igen, jag kom in på den här temporära men det kom även upp en skylt där det bla. stod " C:/Windows/system32/config/systemprofil/Desktor ej tillgänglig". Jag startade om och den var som vanligt.

Idag när jag satte på den och försökte logga in kom det däremot upp vid själva inloggningen när jag fyllt i mitt lösenord och försökte logga in att detta ej var möjligt, då kom jag inte ens in på en temporär. Då räckte det dock att bara prova igen utan omstart. Direkt när jag kom in sen lade jag till ett nytt konto för säkerhets skull ifall jag nästa gång inte skulle kunna komma in mer. Jag provade även att skanna datorn med Microsoft Security Essentials, inte bara en snabbscan heller utan en full som tog ca halvtimman, men där upptäcktes ingenting.

Någon som har någon aning om vad detta kon bero på, och vad man kan göra åt det? Vågar knappt stänga av datorn längre för vet ju inte om jag ska komma in igen.

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kolla upp om det har släppts nya drivrutiner, bios och/eller kanske några fixar till datorn. Kolla på datorns hemsida, eller tala om vad du har för dator (Fabrikat + produktbeteckning) om du vill ha hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din Användarprofil har blivit söndertrasad. Enklast är att gör en ny användare och kopiera över dina dokument och annat som ligger under din användare. När det är klart tar du bort den trasiga användaren. OBS! Se till att den nya användaren har adminrättigheter, annars kommer du inte åt dina filer C:\användare\"användarnamn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kolla upp om det har släppts nya drivrutiner, bios och/eller kanske några fixar till datorn. Kolla på datorns hemsida, eller tala om vad du har för dator (Fabrikat + produktbeteckning) om du vill ha hjälp.

Det är både vanskligt och meningslöst att be folk uppgradera BIOS, i detta fall.

Då problemet är mjukvaru/operativ -relaterat. Driverupdate, är också princip utesluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är både vanskligt och meningslöst att be folk uppgradera BIOS, i detta fall.

Då problemet är mjukvaru/operativ -relaterat. Driverupdate, är också princip utesluten.

Problemet kan också bero på en dålig hårddisk eller hårddiskkabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är absolut inte meningslöst att kolla upp vad som finns på hemsidan, vilket var exakt vad jag rekommenderade... inget annat! För övrigt verkar du sitta inne med info som vi andra inte har, eftersom du kan uttala dig så tvärsäkert... dela gärna med dig av den infon i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kan också bero på en dålig hårddisk eller hårddiskkabel.

Ja fast rent teoretiskt, om det är skadade cluster vid styrfilerna till hans "kontologin", och han blir skickad "snett".

Men inte kabeln, då protesterar den långt innan win laddas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är absolut inte meningslöst att kolla upp vad som finns på hemsidan, vilket var exakt vad jag rekommenderade... inget annat! För övrigt verkar du sitta inne med info som vi andra inte har, eftersom du kan uttala dig så tvärsäkert... dela gärna med dig av den infon i så fall.

Har du aldrig sett felskylten i Xp'n, "Ditt konto med anv.uppgifter kunde ej laddas, kontakta administratören bla blaa.."

Man startar om med F8 och loggar in med "senaste fung. inst.". Han har ett liknande fenomen, fast Win7.

Jag hade installerat om, har ingen annan lösning. Ev. bytt disk på samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...