Gå till innehåll

Bildvisning


Edd

Recommended Posts

Hejsan. Skaffade Windows 7 nyligen och allt fungerar bra, förutom att Gif-bilder inte fungerar i mitt visningsprogram Windows fotovisare eller Windows live photo gallery.

I fotovisaren är det bara en stillbild och i Windows LPG så kan man om man vill trycka fram den, ruta för ruta.

När jag hade Windows XP så hade man programmet "Visningsprogram för bild och fax" och där fungerade det utan problem.

Vart eller hur kan jag skaffa hem Visningsprogram för bild eller fax?

Eller hur jag kan få mina program att fungera, så att bilden rör sig.

(Jag bifogar en Gif-bild som exp)

post-13657-085321600 1290864522_thumb.gi

Redigerad av Edd
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på bilden och välj "Öppna med..."

där väljer du Internet Explorer (du kanske måste ta "Välj standardprogram" och bläddra fram C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe).

Se till så att "Använd alltid detta program för att öppna den här filtypen" är ibockat.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning som jag har glömt, är Internet Explorer standardprogram för .gif-visning i Windows 7. Windows Fotovisare som är standard för andra bildformat, och som ersätter "Visningsprogram för bild och fax", kan inte hantera .gif.

Lite underligt att det inte fungerade med Internet Explorer från start hos dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det funkade. Jaha, så det är så det ligger till.

Var ju underligt att de inte gjorde så även Gif-bilder funkade i Windows Fotovisare.

Jaja, man får väl köra det genom Internet Explorer då.

Tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det fungerar inte i Windows 7. Vad du kan gör är ju i så fall att leta reda på någon 3:e-parts bildvisare som t.ex FastStone Image Viewer, som kan hantera samtliga bildformat, och sedan göra den till standardvisare!

Edit:

Det finns massor av bildvisare att välja på. FastStone Image Viewer är bara ett exempel, och min egen favorit.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det fungerar inte i Windows 7. Vad du kan gör är ju i så fall att leta reda på någon 3:e-parts bildvisare som t.ex FastStone Image Viewer, som kan hantera samtliga bildformat, och sedan göra den till standardvisare!

Edit:

Det finns massor av bildvisare att välja på. FastStone Image Viewer är bara ett exempel, och min egen favorit.

Jag ska pröva den med en gång :)

[Efter prövat den]

Tack, den fungerar utmärkt :)

Precis det jag letade efter. Är dock ganska dålig på vad det finns för program som fungerar på nätet och vilka som är säkra.

Jag ska rekommendera denna sida till vänner om det får problem. Utmärkt service och bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en nöjd FastStone användare, bra jobbat e-son. :)

Ta gärna en koll på FastStone MaxView också. Det är ett bra komplement till Image Viewer de gånger man snabbt vill titta på enskilda bildfiler direkt från utforskaren istället för att visa hela kataloger. Det kostar dock en slant men kan provas gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan trevlig, ren bildvisare som fortfarande är gratis, är NexusImage. Den kanske även faller Nicklas i smaken... ;)

Edit:

Sen går det ju som sagt att associera bildformaten med FastStone Image Viewer, och ställa den i "Fönsterläge" eller "Fullskärmsläge" om man vill köra direkt från utforskaren. ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...