Lars-Ingemar Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 (edited) Nuvarande konfig: Moderkort: Intel D975XBX2 Grafikort: Gigabyte X1650PRO PCI-E 256 MB Minne: DDR2 800 MHz 4 GB CPU: Intel Core 2 Duo 6600 2.4 GHz LGA 775 Jag arbetar en del med redigering av video ( AVCHD) och det suger av bara fn... Någon som vet vad som behöver bytas. Tacksam för tips! Edited December 7, 2010 by Lars-Ingemar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusher Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Du missade hur mycket ram du har installerat! Har du under 4 gig så ser jag ingen direkt anledning att köra 64bit OS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Han har 4 Gb så då lär det inte vara något hinder för 64 bits system Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusher Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Han har 4 Gb så då lär det inte vara något hinder för 64 bits system Han redigerade sitt inlägg efter jag hade gjort mitt Men om du har 4gig så kör på 64bit som sagt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Tråden flyttad till rätt kategori... //Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Det är väl lämpligt att köra Windows 7 Upgrade Advisor för att se om man har någon hårdvara, inkl. skrivare etc, som är känd för att inte vara kompatibel med 64-bitars. http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Du missade hur mycket ram du har installerat! Har du under 4 gig så ser jag ingen direkt anledning att köra 64bit OS. 4GB RAM är bara en av fördelarna med 64-bitarsplattformen. Två andra mycket viktiga delar är den förbättrade säkerheten i 64-bitarsversionen men också prestandaförbättringar som i allra högsta grad är något att sträva efter då videoredigering är en av den typ applikationer som verkligen kan dra nytta av 64-bitarsplattformen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Och titta på systemkraven för videoredigeringsprogrammet Adobe Premiere Pro CS5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Nuvarande konfig: Moderkort: Intel D975XBX2 Grafikort: Gigabyte X1650PRO PCI-E 256 MB Minne: DDR2 800 MHz 4 GB CPU: Intel Core 2 Duo 6600 2.4 GHz LGA 775 Jag arbetar en del med redigering av video ( AVCHD) och det suger av bara fn... Någon som vet vad som behöver bytas. Tacksam för tips! Nu vill jag på intet sätt vara em besserwisser men i mina ögon har du kanske inte den vassaste av datorer. Videoredigering kräver en del godis tyvärr och som jag ser det så finns det en del man kan göra. Du har en dubbelkärna i cpu vilket jag skulle bytt mot en 4-6 kärnig samt snabbare minnen. Grafikkortet är på 256 Mb vilket är i minsta laget eftersom jag hellre skulle ha satsat på ett bra kort med ungefär 512 Mb - 1Gb minne. Dessutom skulle jag sett till att ha snabba diskar med stor plats för videomaterialet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 12, 2010 Share Posted December 12, 2010 Byte av processorn till en 4-kärnig processor kräver att moderkortet byts ut. Enligt den tekniska specifikationen på http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=15065&ProdId=2578〈=eng är moderkortet endast gjort för Pentium 4, Pentium D och Core2 Duo/Extreme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts