Gå till innehåll

Glömde kvar SDkort och nu startar inte datorn?


fredde

Recommended Posts

Glömde kvar SDkort i datorn och nu startar inte datorn. Har gjort samma en gång tidigare och då hände precis samma.

Finns det något smidigare sätt att få igång den än att gå via återställning?

Fungerar ej med Startreparation.

Datorn är en Acer Aspire M3203 med W7 64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ur SD kort och starta om ?

Hjälper inte.

Kommer upp "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in Selected Boot device and press a key" med svart bakgrund.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövat att dra ur strömsladden och alla usb-enheter (mus-tangetbord osv....), trycka in powerknappen i några sekunder. Därefter montera tillbaka usb-enheterna och sätta i strömsladden, tryck power och se om den då startar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag är väldigt nyfiken på vad som orsakade detta. Som Jarru skrev lite längre upp så undrar man om det var något på SD-kortet som kladdade till något. Du har inte någon möjlighet att redogöra vad som fanns på kortet?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag är väldigt nyfiken på vad som orsakade detta. Som Jarru skrev lite längre upp så undrar man om det var något på SD-kortet som kladdade till något. Du har inte någon möjlighet att redogöra vad som fanns på kortet?

// Manneman

Tror inte innehållet på kortet (kamerabilder) spelar någon roll, dessutom fungerar kortet utan problem i laptopen. För efter att jag hade

gjort systemåterställning(till fabriksåterställd) utan att kortet varit datorn i så blev det likadant igen.

Disken försvinner i bootsekvensenen(bios)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyttade datorn(2m) och provade att starta den, och den startade som den ska??? Blir man trött eller? Får se hur länge det varar.

Om inte hårddisken hittas av BIOS kan man ju misstänka kabelfel, oxid på kontakterna eller något liknande.

Börjar tro på något typ ovan ja. Hur är det med garanti när man öppnat burken för att rucka kontakterna? Sitter en tejpbit som man river sönder om man öppnar burken.

:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2m ?,,, det var f-n. Oxidköret är en möjlighet,,, det nu inte så att Du har datorn i badkaret ?

Knappast.

Får väl lyfta på skalet och ta en titt hur det ser ut med damm och om alla kontakter sitter riktigt.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...