Gå till innehåll

Problem med en HP dator


Recommended Posts

Hej

Jag har ett konstigt problem med min HP dator. När jag ser en film så fryser sig datorn efter cirka 30 minuter. Det kan variera mycket. Bilden fryst och bara ljudet går. Sen efter ett tag så startar filmen igen sen fryses allt igen ögonblicket efter och datorn startar om sig. Verkar vara relaterat mycket när jag ser film eftersom det belastar datorn. Jag kopierade över alla viktiga filer igår och det tog cirka 1 timme och under den tiden fungerade allt. Har provat att formaterat om datorn och under den processen och alla uppdateringar man gör så fungerade allt bra. Så jag tittade först på en TV-serie avsnitt på ungefär 20 minuter under den tiden så fungerade allt bra. Sen mountade jag en lång film och spelade den. Det gick bra ett tag cirka 20 minuter sen kom felet igen som jag beskrev tidigare.

Har kört testprogram som finns i datorn och den säger att allt ting är bra. Har tittat in i datorn och ser att det finns lite damm där inne som sitter på kylningen till processorn. Jag skulle gissa på att det här felet jag har är något kylningsrelaterat problem. Vad tror ni?

Kan även tillägga att jag byte skärm i Fredas och det var efter det som saker började krångla. Vilket är konstigt.

Länk till datorn: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=4119566&lc=sv&cc=se&dlc=sv〈=sv&cc=se&y=13&x=7

Det jag skulle vilja göra är att öppna datorn för att få bort allt dam och katthår som finns i den. Men jag vågar inte öppna den eftersom jag är rädd att garantin på produkten inte gäller då.

Så några ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta HPs support om vad som gäller vid borttagning av damm och katthår. Jag tycker det ingår i normalt underhåll att ta bort sådant.

Faktum är att en eventuell plombering ej får bytas för om inre städning inte avhjälper kundens problem och i det fall det skulle handla om ett garantifel så kan HP avsäga sig garantiåtagandet eftersom kunden gjort åverkan på plomberingen. Dessutom avråder jag de flesta från att vara inne i datorlådan med dammsugare med hänsyn till den statiska elektricitet som kan uppstå och skada diverse komponenter. Kontakta HP's Kundcenter och fråga hur du kan göra.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt g-kort går varmt, välj nåt nedan vad som passar dig:

Byt G-kort.

Ta ut och blås rent med trycklyft. (kolla även dina cpu-flensar)

Smörj fläkten. (krävs feeling)

Sätt in en extra chassifläkt.

Redigerad av mario
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...