Marion Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Jag fattar inte varför dom lagt flikarna i mellan länk och -adressfält. Detta innebär att jag får sikta med precision när jag skal växla och stänga flikar. Den nya IE9 är allt annat än lättnavigerad, eller så har jag missat nåt. Kanske kan nån påpeka att jag missat nåt, eller så åker den i soptunnan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datordanne Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Jag har mina flikar bredvid adressfältet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Går det inte att lyfta upp länkarna ett steg över flikarna??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Egentligen är skillnaden väldigt liten. Ser på bilden att menyfältet inte satts på. Menyfältet är löjligt smalt, annars så märks skillnaden bara på, att IE9 är snabbare än 8:an. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Egentligen är skillnaden väldigt liten. Ser på bilden att menyfältet inte satts på. Menyfältet är löjligt smalt, annars så märks skillnaden bara på, att IE9 är snabbare än 8:an. Jodå, jag märkte också att den var c:a 0.2 sek snabbare i "visningen", och tid är dyrbart. Men när det tar 1-2 sek att sikta varje flik, då blir det inte snabbt längre. Navigerar man då med dagens muspekare, dvs. via touchplatta eller touchscreen, blir det lite väl pilligt. IR9 har låst inställningar för detta, det är så dåligt av MS så man baxnar. Nu skall den ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Man har ju haft flikarna längst ner och längst upp. MS kände väl att de ville prova något eget banbrytande och ha dem i mitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Går det inte att lyfta upp länkarna ett steg över flikarna??? Högerklicka på ett tomt område intill flikarna... bocka ur "Visa flikar på separat rad". Nu får du flikarna till höger om adressfältet. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Högerklicka på ett tomt område intill flikarna... bocka ur "Visa flikar på separat rad". Nu får du flikarna till höger om adressfältet. // Manneman Jo, men om man nu vill ha dom längst ner som i IE8:an... Hur gör man då??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts