Gå till innehåll

Nu har jag tröttnat på BBB


PCGuiden

Recommended Posts

har tv/bredband/telefoni från BBB men nu har tusanimej tv:n krånglat i 30 dagar .... Funderar på att säga upp tv delen för det andra fungerar som det skall....

Men vad skall man ta istället???..... Vad kan man se Live i Datorn och vad behöver man någon parabol eller annat för att det skall funka...

Någon som är haj på detta... Kollade på boxer hur fungerar det för oss som bor i Kil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tvn krånglar så skulle nog tv-reparatören klara det bättre än BBB :P

Vad är problemet med BBB och har du ringt dem och slagit näven i bordet och vägra betala förrens dem fixat till det så blir det nog fart på dem :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BBB ägs av Telenor, som är sämst i alla kategorier.

Även mycket skojeri med deras avtal. Ett företag som är överflödig enligt min mening.

Mobiltelefoni vinner Comviq.

Bredbands TV vinner Telia. Även bästa valet som ISP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har Telia ISP och Canal Digital parabol eftersom telias digitala tv suger fett ur bredbandet så att inget blir kvar...

Aldrig telias digi tv igen :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har tv/bredband/telefoni från BBB men nu har tusanimej tv:n krånglat i 30 dagar .... Funderar på att säga upp tv delen för det andra fungerar som det skall....

Men vad skall man ta istället???..... Vad kan man se Live i Datorn och vad behöver man någon parabol eller annat för att det skall funka...

Någon som är haj på detta... Kollade på boxer hur fungerar det för oss som bor i Kil?

Har du varit i kontakt med BBB och kört den basic felsökning dom erbjuder? Deras chatt är ett mycket bra hjälpmedel och jag har bara haft positiva upplevelser av BBB. I går exempelvis så frågade jag i chatten om de kunde skruva upp min uppströms hastighet och de höjde den från 1mbit till 3mbit under tiden jag snackade med dom.. Ge dom en chans till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit i kontakt med BBB och kört den basic felsökning dom erbjuder? Deras chatt är ett mycket bra hjälpmedel och jag har bara haft positiva upplevelser av BBB. I går exempelvis så frågade jag i chatten om de kunde skruva upp min uppströms hastighet och de höjde den från 1mbit till 3mbit under tiden jag snackade med dom.. Ge dom en chans till =)

Vad hjälper uppströms hastigheten då det är tv tjänsten det är fel på.... men det skulle ju inte vara fel med 3 mbit men jag har orginal utan tvtjänsten 2,5 mbit

I förrgår pratade jag med dom återigen och nu efter över en månad har dom kommit fram till att problemet inte är hos oss och det tar det över en månad att konstatera... då skulle det ta 4-5 arbetsdagar att kolla upp igen... bra med tanke på en långledighet över krhim och nationaldagen....

Undrar om man skall fila på en bra del om dom får till detta... typ gratis tv tjänst året ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om man skall fila på en bra del om dom får till detta... typ gratis tv tjänst året ut...

Absolut! Har dom konstaterat att det är hos dom felet ligger så ska du ha kompensation. Antingen en krediterad faktura eller, som du själv föreslår, en tjänst gratis resten av året...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...