Gå till innehåll

Köpa begagnad Thinkpad till min dotter?


Recommended Posts

Jag tycker Tradera funkar bra också. Tradera är lika stora som Blocket men skiljer sig genom att de använder ett auktionssystem vilket innebär att man kan göra en del riktigt bra klipp om man har tid/tur.

Sedan finns ju även internationella eBay där jag gjort en del riktiga fynd, men jag gillar inte alls upplägget på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja fråga er om den här metoden att avgöra om datorn är stulen eller inte: Om jag ber att få Service Tag och serienr på ett objekt jag tänker köpa för att verifiera med Lenovo hemsida exakt hur gammal datorn är och se när garanti gick ut osv. Kan man då dra slutsatsen att de som lämnar ut sitt serienr och service Tag för verifikation är de som EJ är stulna medans övriga med högsta sannolikhet är just det Stulna

fungerar mitt "lackmuspapper" test ovan beskriven bra tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begär att få serienumret på datorn och kontrollera med polisen om den möjligen anmälts stulen. Samtidigt får man se till vem säljaren är. Man kan inte döma hunden efter håren men att prata med säljaren och begära kvitton och originalemballage gör dig kanske tryggare. Jag skulle aldrig köpa osett över nätet mtp alla bedrägerier som sker där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...