Gå till innehåll

Min nya dator är äntligen klar


JoWa

Recommended Posts

Jo funderade lite efter att ha kollat bootcharten, jag misstänker att det är problem med att veta vilken disk som gör vad.

Uppstarten/inläsningen av några hundra MB data styrs sedan av ureadahead, allt om det.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1434502

Men... jag misstänker mer GRUB och det borde synas i system-loggen hur diskarna monteras och vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grub:

GRUB_DEFAULT=0

GRUB_HIDDEN_TIMEOUT=0

GRUB_HIDDEN_TIMEOUT_QUIET=true

GRUB_TIMEOUT=10

GRUB_DISTRIBUTOR=`lsb_release -i -s 2> /dev/null || echo Debian`

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"

GRUB_CMDLINE_LINUX=""

Exakt vilken loggfil skulle det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo.... det här med att supporta Ubuntu..... jag kommer inte att ge nåt mer svar..

dmesg borde man kunna se det här med. (var/log eller direkt med dmesg i terminalen)

Sen i förra länken, i inlägg no2, så har du drs305, han är UFs guru på det här, i hans signatur hittar du allting om GRUB.

.Ev kan det även vara ACPI som spökar så det behövs en ACPI=OFF......

Klart-Slut !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en elmätare inkopplad, och var gång jag kollar är förbrukningen mellan 45, och 50 W, så det räcker nog. ;) Vid uppspelning av HD-video (1920×1080) såg jag dock förbrukningen stiga till som mest 80 W under ½ sekund eller så, för att sedan dyka under 40 W.

OK, ja då räcker 400 W gott & väl, va mest bara en tanke om du skulle lira tunga spel, men klara det HD video & peakar på 80 så är det helt ok. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 9 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...