Gå till innehåll

Källtext i Google sök

JonahHex

Hej. Visste inte var jag skulle lägga frågan så det fick bli här.

Vill hjälpa en vän med ett problem som han har i Google Chrome. När han söker med Google så dyker det upp en ruta med nåt om källtext. Har aldrig sett detta innan och har sökt efter hjälp på både Google och Bing utan resultat så nu vänder jag mig till er experter på detta eminenta forum.

post-12853-0-84135400-1313947770.jpg

Redigerad av JonahHex
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade först på om de kan ha & göra med sammanlänkning med Twitter och Facebook främst genom texten i exemplet påminner om korta twitter inlägg. Twitter finns ju inbakat nära till hands för både Google reader som G+

Men så har vi ju också Google News :)

Dessvärre lyckades jag inte återskapa rubrikfältet när en sökning gordes.

Antar inställningar måste göras någonstans innan de funkar. Sökalt. eller inne i kontot för G-mail.

http://www.googleguide.com/advanced_operators.html

source:

If you include source: in your query, Google News will restrict your search to articles from the news source with the ID you specify. For example, [ election source:new_york_times ] will return articles with the word “election” that appear in the New York Times.

To find a news source ID, enter a query that includes a term and the name of the publication you’re seeking. You can also specify the publication name in the “news source” field in the Advanced News Search form. You’ll find the news source ID in the query box, following the source: search operator. For example, let’s say you enter the publication name Ha’aretz in the News Source box, then you click the Google Search button. The results page appears, and its search box contains [ peace source:ha_aretz__subscription_ ]. This means that the news source ID is ha_aretz__subscription_. This query will only return articles that include the word “peace” from the Israeli newspaper Ha’aretz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...