Gå till innehåll

Windows 7, installationsproblem!


nymme

Recommended Posts

Hej alla datasnillen!

Kan någon hjälpa mig? Har försökt att installera Win.7 men möts av ett ett felmeddelande. Undrar om någon kan läsa och beskriva för mig på svenska vad det kan vara, och vad jag ska göra för att få det att fungera.

Har provat med flera olika skivor.

Så här står det:

Windows cannot copy files required for installation. These files may be corrupt or missing. Make sure all files required for installtion are available, and restart the installation Error code: 0×80070017

Går bra att mail svar till mig på: nymme199@hotmail.com

Tack för alla tips och hjälp!!

Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det fär en dator??? Stationär eller bärbar??? Hur mycket minne har du??? Hur många stickor???

Hittade detta som löste sig för en annan med samma problem...

"verkar finnas random lösningar till problemet..

JAG.. löste mitt nu, prövade som killen sa innan eller ja, han sa det kunde vara minnes relaterat.. så jag tog ut alla minneskort förutom ett och det funkade helt perfekt.

Störigt.. nu sitter jag här med 25 olika dvd skivor med operativ system hahahaha.. F A I L... -.-"

Kanske något att testa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat med 4 olika skivor, samma meddelande dyker upp i början av installationen. Har sparat ner allt av värde på en extern hårddisk, från c och d partitionerna, har alltså delat upp en fysisk hårddisk på två enheter. Tänkte slå ihop dom till en partition.

Kan felet finnas i dvd-läsaren? Att den har problem att läsa skivorna?

Kan man installera Win.7 från en extern hårddisk, via USB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du läsa skivan eller se vad den innehåller, så kan du skapa en ISO-fil av den. Ladda ner Windows 7 USB Tool och lägg installationen på en USB-pinne, som är minst 4 GB. Installationen går då också mycket snabbare.

http://www.microsoft..._usbdvd_dwnTool

Instruktioner på bild.

http://arstechnica.c...flash-drive.ars

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att installera Win.7 men möts av ett ett felmeddelande.

Windows cannot copy files required for installation. These files may be corrupt or missing. Make sure all files required for installtion are available, and restart the installation Error code: 0×80070017

Översättning:

Windows kan inte kopiera nödvändiga filer som behövs till installationen.

Dessa filer kan kanske vara korrupta eller saknade.

Försäkra dig om att alla nödvändiga filer är åtkomliga, och starta-om installationen.

Felkod: 0×80070017

Som ni är inne på så är felet relaterat till att mediet inte kan läsas/skrivas, störning i överföring av data mellan skivan och hårddisken.

Första tanken går ju till om skivan är kass eller Ok.

När detta hänt egen Scaleo M så har jag riktat in mig på kontakter och rengöring av inre delar.

Damm är ett kapitel inressant & undersöka och speciellt noggrann rengöring av minneskorten.

Rucka lite på korten i sätet, plocka ur dom försiktigt och sätt dit dom igen så ytan på kontakterna får bättre kontakt.

Drivrutiner kan också vara orsaken om det rör sig om t.ex SATA.

Någonting stör överföringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte får Windows 7 USB Tool att fungera kan du alltid testa att koppla in en annan DVD läsare, Har haft problem med rätt många datorer då den ena eller andra filen inte fungerar och ett byte av ODD löser det.

Om du har bränt skivorna själv och i sådant fall har du gjort det ifrån samma skivavbildning? Har du det kan det vara så simpelt att avbildningen är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...