fredde Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 (edited) Har fått strul med Adobe Reader och bestämde mig för att avinstallera och installera om det igen. Konstaterade då att programmet tar 662 MB i utrymme? Är det klokt att ett program med egentligen ganska bagatellartad funktion ska behöva ta så mycket plats? Edit: Det var i "Kontrollpanelen / Program och Funktioner" / det stog 662 MB Edited January 29, 2012 by fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest opensource Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Kanske inget svar men där finns ju en version 10 nu. Tror dom kallar den Adobe Reader X. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 662 MB? Jag installerade 9.5.0 i Windows 7, och i programmappen ligger 108 MB. CCleaner påstår att installationen är på 116,3 MB. Följdfråga: Varför använder du inte senaste versionen (10.1.2)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 662 MB? Jag installerade 9.5.0 i Windows 7, och i programmappen ligger 108 MB. CCleaner påstår att installationen är på 116,3 MB. Följdfråga: Varför använder du inte senaste versionen (10.1.2)? Installation pågår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Rekommenderar att i stället använda: http://foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/ Tar ca 32 MB /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Rekommenderar att i stället använda: http://foxitsoftware...ure_PDF_Reader/Tar ca 32 MB Foxit fungerar dåligt till vissa utskrifter om de inte bättrat sej sen sist jag provade. I vissa betalningsbesked från Bankgiro klarade inte Foxit av att tolka vissa tecken så det blev rektanglar och konstigheter. Reader x är nu installerat och verkar fungera bättre än gamla 9.5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Jag använder Nuance pdf reader som är mycket lättdriven istället för Acrobat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 Provade Nuance pdf reader men den fastnade på en av de första pdf-er jag öppnade. Just nu provar jag Foxit pdf igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Det var i "Kontrollpanelen / Program och Funktioner" / det stog 662 MB Siffran där kan vara helt tokig ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts