Gå till innehåll

Formateringsprogram


CGD

Recommended Posts

Det blev något fel när jag skulle formatera om en äldre disk så nu vill Windows XP;s formatering inte formatera längre an till 7%.

Finns det något program, gärna gratisprogram som är bättre på att formatera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att ta bort den/de befintliga partitionerna med diskhantering, verkställ det.

Därefter skapar du en ny partition, jag tror att den formateras automtiskt, men det ser du.

Diskhantering hittar du med ett högerklick på Den Här Datorn och välj Hantera, sedan finns diskhantering en bit ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner Western Digital Data LifeGuard Diagnostics. Detta program körs körs i DOS från en start CD. Körde det programdelar som heter "Quick test" och därefter "Extended test" men ingen av dem kunde köras klart utan de avbröts. Körde då "Write zeros to drive" och efter det gick "Quick test" att köra. Startade då om datorn till Windows och nu går det att göra en formatering av hårddisken. Det är ju inte någon snabbformatering utan den som tar lång tid. Formateringen går just nu och har kommit till 25%. Eftersom formateringen tidigare bara kom till 7% så ser det ju ut som att allt är OK nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...