Gå till innehåll

Windows 8 RTM


e-son

Recommended Posts

Då var det klart... slutlig version är släppt!

http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/08/01/windows-8-has-reached-the-rtm-milestone.aspx

  • August 15th: Developers will be able to download the final version of Windows 8 via your MSDN subscriptions.
  • August 15th: IT professionals testing Windows 8 in organizations will be able to access the final version of Windows 8 through your TechNet subscriptions.
  • August 16th: Customers with existing Microsoft Software Assurance for Windows will be able to download Windows 8 Enterprise edition through the Volume License Service Center (VLSC), allowing you to test, pilot and begin adopting Windows 8 Enterprise within your organization.
  • August 16th: Microsoft Partner Network members will have access to Windows 8.
  • August 20th: Microsoft Action Pack Providers (MAPS) receive access to Windows 8.
  • September 1st: Volume License customers without Software Assurance will be able to purchase Windows 8 through Microsoft Volume License Resellers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har försökt byta standardwebbläsare på skrivbordet, i RTM? Resultatet när jag försöker byta till Chromium, gör mig definitivt inte vänligare stämd mot Windows 8. :angry:

Nu vet jag inte säkert om det är jag som kanske har missat något, men hur jag än försöker (det finns några olika vägar att byta standardwebbläsare), så får jag inga som helst möjligheter att byta. Samtliga vägar slutar i det meddelande som kan beskådas i nedanstående skärmdump. Standardbyte sker för samtliga berörda protokoll/filformat utom HTTP och HTTPS.

Tilläggas kan att jag inte försökt med någon annan webbläsare än just Chromium än så länge.

post-1936-0-81550600-1344673546_thumb.pn

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm jag försökte att bränna en 64 bitars version i 32 bits miljö och det slutade enligt bilden....

post-9713-0-90940800-1344695105.png

Då gick det inte iallafall då?

en 32 bits version gick alldeles utmärkt att göra

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har försökt byta standardwebbläsare på skrivbordet, i RTM? Resultatet när jag försöker byta till Chromium, gör mig definitivt inte vänligare stämd mot Windows 8. :angry:

Nu vet jag inte säkert om det är jag som kanske har missat något, men hur jag än försöker (det finns några olika vägar att byta standardwebbläsare), så får jag inga som helst möjligheter att byta. Samtliga vägar slutar i det meddelande som kan beskådas i nedanstående skärmdump. Standardbyte sker för samtliga berörda protokoll/filformat utom HTTP och HTTPS.

Tilläggas kan att jag inte försökt med någon annan webbläsare än just Chromium än så länge.

post-1936-0-81550600-1344673546_thumb.pn

Inte ens om man avaktiverar Internet Explorer via OptionalFeatures.exe, tillåts man göra en annan webbläsare Chrome till standardläsare, eller associera protokollen HTTP/HTTPS. Alla försök besvaras nu med nedanstående meddelande. :angry:

post-1936-0-94579900-1344746230.png

Edit:

Firefox går tydligen bra, om man väljer att bocka i rutan för standardläsare vid installationen. Om det funkar att i efterhand göra Firefox till standardläsare, vet jag inte.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker exemplet i tråden om "Kan inte installera Release preview" också förtjänar att få nämnas ang. NX.

Vad är det här för fräcka fega metoder man pysslar med, först invagga folk med en massa inlindat snack så dom fastnar - Sen drar man åt tumskruvarna lite i sänder när ingen ser på och förändrar spelreglerna.

Om Microsoft fortsätter köra den här stilen så ingen överdrift om det kanske slutar ensamt i sandlådan en vacker dag.

Väder app

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...