e-son Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Då var det klart... slutlig version är släppt! http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/08/01/windows-8-has-reached-the-rtm-milestone.aspx August 15th: Developers will be able to download the final version of Windows 8 via your MSDN subscriptions. August 15th: IT professionals testing Windows 8 in organizations will be able to access the final version of Windows 8 through your TechNet subscriptions. August 16th: Customers with existing Microsoft Software Assurance for Windows will be able to download Windows 8 Enterprise edition through the Volume License Service Center (VLSC), allowing you to test, pilot and begin adopting Windows 8 Enterprise within your organization. August 16th: Microsoft Partner Network members will have access to Windows 8. August 20th: Microsoft Action Pack Providers (MAPS) receive access to Windows 8. September 1st: Volume License customers without Software Assurance will be able to purchase Windows 8 through Microsoft Volume License Resellers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Mums! Fast egentligen skulle jag vara 110 % koncentrerad på att tentaläsa. Prov på lördag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 1, 2012 Author Share Posted August 1, 2012 Du hinner med tentan innan du får möjlighet att ladda ner en kopia. 15:e Augusti är det som gäller för MSDN/TechNet-prenumeranter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Oj. Någon som vet när det kommer släpas i butiken? Har ju tyvärr inget MSDN/TechNet konto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 (edited) 26 oktober finns windows 8 i butik enligt uppgift från MS. Edited August 2, 2012 by Wheninrome Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 6, 2012 Author Share Posted August 6, 2012 Windows sidpanelen med Gadgetar, helt borttaget. Aero och glaseffekter, likaså. Utredningen fortskrider... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Konstigt att det inte har blivit någon diskussion á la Metro när det gäller blomman i bakgrunden. Övriga Sverige kanske inte gillar att sitta och glo på Skånes landskapsblomma Prästkragen dagarna i ända. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 6, 2012 Author Share Posted August 6, 2012 Det är ingen prästkrage... det är Baldersbrå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 (edited) Det är ingen prästkrage... det är Baldersbrå. Tur att man inte fick jobbet som botanist. Tydligen ett ogräs. Undrar hur de har lyckats få stjälkarna att bli så långa. De ser ju kortare ut i verkligheten. http://sv.wikipedia....wiki/Baldersbrå Edited August 6, 2012 by Cynthia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Ett av våra "finaste" & "snällaste" ogräs! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 (edited) Någon som har försökt byta standardwebbläsare på skrivbordet, i RTM? Resultatet när jag försöker byta till Chromium, gör mig definitivt inte vänligare stämd mot Windows 8. Nu vet jag inte säkert om det är jag som kanske har missat något, men hur jag än försöker (det finns några olika vägar att byta standardwebbläsare), så får jag inga som helst möjligheter att byta. Samtliga vägar slutar i det meddelande som kan beskådas i nedanstående skärmdump. Standardbyte sker för samtliga berörda protokoll/filformat utom HTTP och HTTPS. Tilläggas kan att jag inte försökt med någon annan webbläsare än just Chromium än så länge. Edited August 11, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Kan jag bränna en x64 i 32x miljö och få det att funka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Tack för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 (edited) hmmm jag försökte att bränna en 64 bitars version i 32 bits miljö och det slutade enligt bilden.... Då gick det inte iallafall då? en 32 bits version gick alldeles utmärkt att göra Edited August 11, 2012 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Det där var något helt annat än det du frågade om. Man "bränner" väl inte ett flash-minne? Bortsett från det, så verkar det konstigt att programmet inte kunde göra stickan bootbar. Prova den här istället! http://www.wintobootic.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Du kan inte göra en x64 sticka på x32 dator. http://www.sevenforu...86-machine.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 ?! !? ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 12, 2012 Author Share Posted August 12, 2012 (edited) Någon som har försökt byta standardwebbläsare på skrivbordet, i RTM? Resultatet när jag försöker byta till Chromium, gör mig definitivt inte vänligare stämd mot Windows 8. Nu vet jag inte säkert om det är jag som kanske har missat något, men hur jag än försöker (det finns några olika vägar att byta standardwebbläsare), så får jag inga som helst möjligheter att byta. Samtliga vägar slutar i det meddelande som kan beskådas i nedanstående skärmdump. Standardbyte sker för samtliga berörda protokoll/filformat utom HTTP och HTTPS. Tilläggas kan att jag inte försökt med någon annan webbläsare än just Chromium än så länge. Inte ens om man avaktiverar Internet Explorer via OptionalFeatures.exe, tillåts man göra en annan webbläsare Chrome till standardläsare, eller associera protokollen HTTP/HTTPS. Alla försök besvaras nu med nedanstående meddelande. Edit: Firefox går tydligen bra, om man väljer att bocka i rutan för standardläsare vid installationen. Om det funkar att i efterhand göra Firefox till standardläsare, vet jag inte. Edited August 12, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 (edited) Tycker exemplet i tråden om "Kan inte installera Release preview" också förtjänar att få nämnas ang. NX. Vad är det här för fräcka fega metoder man pysslar med, först invagga folk med en massa inlindat snack så dom fastnar - Sen drar man åt tumskruvarna lite i sänder när ingen ser på och förändrar spelreglerna. Om Microsoft fortsätter köra den här stilen så ingen överdrift om det kanske slutar ensamt i sandlådan en vacker dag. Väder app Edited August 13, 2012 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts