Gå till innehåll

eklov

Recommended Posts

Datorn rasade pga minnesfel och jag kopierade hela mapparna Windows Live Mail och Windows Live till backup på annan partition och nyinstallerade Windows7 efter minnesbyte. Sedan jag installerat Windows Live Mail och öppnat det och stängt det igen gick jag till utforskaren till C:\Användare\namn\AppData\Local\Microsoft och bytte namn på mapparna Windows Live Mail och Windows Live. Sedan kopierade jag in de backupade mapparna istället. Då fanns alla sända, inkomna m.fl. mail där och även kalendern med alla inbokningar. Då fungerade inte kontot. Då försökte jag importera kontot men det gick inte, då ett konto med samma namn redan fanns. Då tog jag bort kontot och importerade kontot och det gick bra. Då kopplade Windows Live Mail upp sig mot servern och några mail togs ner. Då hade alla mailen som kom från de backupade mapparna försvunnit! I utforskaren fanns nu två "konton". Det gamla heter "pop.bredban 185" och därifrån försvann allt mailinnehåll. Nu fanns ett nytt "pop.bredban 316" där bara de nyss inkomna mailen fanns i utforskaren. då kopierade jag återigen över inkorg etc till resp mappar i "pop.bredban 316" och nu fanns mailen där. Men i skickat stod det avsändarens adress i "Till"-kolumnen och när jag la till en extra kolumn "Till" blev den också lika, så jag tog bort den. Då skickade jag ett testmail och detta blev korrekt i skickat. Då tog jag bort alla mail utom mitt testmail i utforskaren och kopierade in dem igen och trodde då att mitt testmail skulle smitta av sig på de inkopierade. Men nu fanns de inkopierade dubbelt!! Då tömde jag hela skickatmappen i utforskaren, men i Windows Live Mail fanns de kvar, men ändå inte. För att få bort dom måste jag försöka öppna ett och ett (felmeddelande), därefter går det att ta bort. Jag orkar inte göra det med så många. Någon som vet hur jag ska göra nu? Systemåterställning och göra annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ännu värre: Inga bifogade filer är kvar. Dock finns dom backupade, men kopplingen till dom är väl bruten? Dom finns ju i en mapp "Temporary Internet Files" i Windows-mappen under Local i AppData. Någon som har knäckt denna nöt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst! Jag tvangs återigen installera OS, installera alla program igen. Som sista program installerade jag Windows Live Mail efter att jag gjort en egen återställningspunkt och gjort en systemreparationsskiva. Först importerade jag kontot, nya mail kom in, sedan kunde jag importera mappar från WindowsLiveMail i det kopierade trädet från C:\Användare\Namn\AppData\Local\Microsoft\WindowsLiveMail\pop.bredban 530. Då hamnade de i "Importerad mapp" i Windows Live Mail. sedan kunde jag flytta mailen till rätt mapp och deleta imorterade mappen varje gång. Kontakterna finns i mappen WindowsLive från C:\Användare\Namn\AppData\Local\Microsoft\WindowsLive. Jag döpte om WindowsLive-mappen och klistrade in den backupade WindowsLive istället. Då var kontakterna tillbaka! Kalendern tog jag PrintScreen-kopior av månad för månad (kom fram då jag hade klistrat in hela WindowsLiveMail-mappen från backupen) och sedan är det arbetet att föra in bokningarna manuellt. Jag har tyvärr inte funnit var kalendern gömmer sig i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...