Gå till innehåll

Annan webbläsare än IE


Greybird

Recommended Posts

Finns det någon webbläsare som fungerar i Windows 8?

 

IE10 fungerar inte. Senast fick jag beskedet från apoteket.se att IE10 inte fungerar på den webbplatsen. Tidigare har jag fått stänga av Utökat kernelläge. Firefox har högst Windows 7 som systemkrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att IE10 fungerar på de webbplatser som är anpassade för IE10 och om Du själv inte har aktiverat Utökat kernelläge. Problemet är att de webbansvariga inte alltid bryr sig om att se till att deras webbplatser kan besökas av användare med IE10.

 

I de fall det finns alternativa webbplaster kan jag välja bort de som inte vill ha besök av användare med Windows 8 och IE10 men vissa webbplatser finns det inte alternativ till, som till exempel pensionsmyndigheten och apoteket.

 

Förr i tiden stod det ibland vilken webbläsare som webbplatsen var anpassa för. Det vore på sin plats att börja med det igen så att man slapp lägga timmar på en webbplats som inte fungerar med den webbläsare som man använder.

 

Trist att behöva ha olika webbläsare beroende på vilken webbplats som ska besökas. Ingen utveckling precis.

Varför har det blivit så? Är inte IE fortfarande den mest använda webbläsaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...