Gå till innehåll

IE 10 och BankID


candela
Gå till lösning Löst av candela,

Recommended Posts

Efter installation av IE10 så funkar inte BankID. Funkar fortfarande i Firefox och Chrome. Har haft kontakt med Skandiabanken men inte fått någon lösning på problemet. I säkerhetprogrammet ligger IE9 kvar. Varför hämtas inte IE10?

 

Ett annat problem, när jag vill ha kortprogram till kalkylatorn CTRL+ALT+K så startar UAC efter installation av IE10.

 

Finns det någon här på forumet som har en lösning på detta?

Mvh

candela

post-1775-0-23214500-1363455548.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BankID fungerar utmärkt med IE 10, trots att säkerhetsprogrammet visar IE 9. Det är troligen något annat som bråkar för dig. Själv hade jag diverse problem med IE 10 innan jag hittade och installerade plattformsuppdateringen KB2670838 för Windows 7.

Du kan ju prova att installera om BankID, och se till så att du har KB2670838 installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det där är nog bara bank id som inte har uppdaterat sin information i programmet för versions numret där är ju ie10 (10.9200)och ie10 stödjs officiellt http://support.bankid.com/sv/supportbankidcom/mitt-bankid-fungerar-inte/Systemkrav/

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-son,

KB2670838 installerades 2013-03-01. Har avinstallerat och återinstallerat BankID:s säkerhetsprogram 2 ggr utan framgång.

Har senaste versionen av säkerhetsprogrammet och det funkar med FF och Chrome men inte med IE10.

Har även testat enligt si3rra och Cynthia. Testet funkar men med IE10 är det stopp.

/candela

post-1775-0-90119500-1363472528_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Skatteverket och SBAB BankID-klienten för inloggning?

 

När jag (som har Telias e-leg) loggar in på Skatteverket används inte Net iD-klienten utan webbläsarens inloggningsfunktion för inloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Tack Niclas, du satte mig på spåret.

 

Problemet är löst. När inloggningssidan kommer upp tryck F12. Under webbläsarläge: Bocka av ”Kompabilitetsvy för Internet Explorer 10”

och bocka för ”Internet Explorer 10”. Se bif bild.

Nu fungerar BankID inloggning med IE10.

 

Med vänlig hälsning

candela

post-1775-0-72648200-1363617953_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...