Gå till innehåll

från w.8.1 till w.8


margrehte

Recommended Posts

Bestämde mig för nyinstallation av w.8 innan uppgradering till w.8.1,sket sig med w.8.1 och för att börja om så fick jag rycka strömkabel + batteriet.I med w.8 skiva och skrev in w.8 produktnyckel,döm om min förvåning när jag sen såg att produktnyckeln som var aktiverad var för w.8.1,emedan det står att jag kör w.8 pro.

I loggboken ser jag problem med produktaktivering.Fråga: Om jag behöver återställa med w.8 skiva,skall jag då skriva in w.8.1`s produktnyckel ?.

En del grejer är kvar från w.8.1 så är tveksam att försöka installera w.8.1 igen, skall jag göra ett försök ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! Känns så läskigt att vara på egen hand med datorproblem,hjälper lite att bara skriva fråga här.Jag har nu installerat w.8.1  igen,förstår nu att det inte är en produktnyckel till w.8.1..Ny fråga:I nyinstallerat vista så kunde man direkt installera sp 1+ sp 2 som man hade på usb,utan att ha windows update aktiverat.Går det installera w.8.1 utan w.update aktiverat ? frågar eftersom att alla uppdateringar försvann från w.update.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia. Jag har ju dessa ständiga frysningar av dator`n och till slut blir det för många fel i systemet,enda som återstår är nyinstallation.Ja jag installerade w.8.1 tidigt i morse och allt funkade bra med programinstallationer tills för några minuter sen,jag öppnade nyinstallerade chrome och loggade in varvid datorn frös/stendog.Fråga ? kan jag använda "slimdriver" (anpassad för w.8.1)

för att uppdatera drivrutiner ? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du kollat upp att RAM-minnen och hårddisk är hela samt att datorn inte överhettar?

Gällande Slimdriver har jag ingen aning eftersom jag alltid hämtar drivrutiner hos tillverkaren. Jag har ju sett forumtrådar där andra har fått in helt fel drivrutiner efter att ha använt den typen av program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inne den för reparation och efter det så frös den bara vid surf, har en lenevo thinkpad 6 Gb-minne (w.7) och aldrig haft problem med den.Stationära har 4 Gb minne och gissar att det är problemet.Försökt flera ggr installera drivrutiner manuellt, ja gärna säger update till nya drivrutiner som installeras ok. Sen fortsätter w.update med dom gamla drivisarna.Jag skippar slimdrive då.Tack för hjälpen Cecilia. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dator ska inte frysa för att den har 4 GB RAM och man surfar.

 

Försökt flera ggr installera drivrutiner manuellt, ja gärna säger update till nya drivrutiner som installeras ok. Sen fortsätter w.update med dom gamla drivisarna.

Ledsen, men jag är inte säker på att jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...