Gå till innehåll

Produktnyckeln för Windows 8


Sandstone50
Gå till lösning Löst av Sandstone50,

Recommended Posts

Gomorron...

Köpte uppgraderingen till Windows 8 igår och det var ju spännande,

men nu när jag vill få till det med Media center, så accepteras inte den produktnyckel jag fick i kvittot

VAD gör man då ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ersättare till Media Center som är gratis och kan spela upp alla möjliga mediaformat. Läs på hemsidan så får du se.

 

Redigerad av Manneman
Ohyfs!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rensat upp i inlägg... ohyfs är inte på plats i forumet. Allas kunskaper är olika och fjanterier till bekostnad för det accepteras inte.

 

Sandstone: Har du sett detta? Är det därifrån du fått uppgraderingen till Windows 8 Pro Pack eller Windows 8 Media Center Pack? Om så är fallet så ska du absolut kontakta Microsoft.

 

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/feature-packs

 

// Manneman 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste om uppgraderingen här på alltomwindows

http://www.alltomwindows.se/_/windows-8/sista-chansen-att-uppgradera-till-windows-8-pro-r1236

och installerade och betalade för uppgraderingen.

men när jag även ville installera mediapaketet, så fungerade inte det.

 

Ringde supporten på microsoft, men dom krävde 5 första numren på nyckeln, men den är ju både bokstäver och siffror, så där gick jag bet.

PRATA MED NÅN FÅR MAN JU INTE.

Vet inte ens om man behöver media paketet, men antar att det borde vara bra att ha ??

(hoppas att det inte är mej du tycker har fjanterier för mej ??)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekvirerade den med min mailadress och fyllde i "spök koden" och skickade iväg, men fick error - kanske inte meningen att jag ska ha mediapaketet ??

Varför kan inget vara enkelt ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men hallå... jag kommer ju inte ens så långt.

Man ska ju fylla i sin mailadress och sen spöksiffrorna och få en kod på mailen,

men dom kan ju inte som jag skrev ovan leverera den - av nån anledning ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tro det eller ej, men NU, flera timmar senare kommer en nyckel och beskrivning från Microsoft !!!! TROTS att det var error !!??

Är inte det sanslöst ??

Men man får väl vara glad över att fungerandet kom till stånd. Tack alla som försökt hjälpa. Håller alla mycket högt. Önskar jag satt inne med en bråkdel av er kunskap...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland villkoren för att omfattas av erbjudandet står bl.a. följande:

"För att vara kvalificerad för det här erbjudandet måste du ha en dator som kör Windows 8 Pro. Erbjudandet är begränsat till en produktnyckel per e-postadress."

 

Alltså kan man endast erhålla en produktnyckel per e-postadress. Förmodligen har du bara försökt med en e-postadress. Om du har tillgång till flera e-postadresser kan du ju prova någon annan.

 

Edit: Du hann före så du kan bortse från ovan. Grattis nu är du alltså "lycklig" mediapack-ägare.

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...