Gå till innehåll

Classic Shell


göte

Recommended Posts

Nääää den inbyggda startmenyn är ju skitbra ju :D  :D  :D

 

Visst men jag saknar genvägen till "startscreen" med alla apparna............

 

eller så har jag inte hittat den än?

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, December 28, 2014 - I väntan på Andreas dom
Gömd av Manneman, December 28, 2014 - I väntan på Andreas dom

...????????????????.. hysterico

 

Känns det bättre nu efter redigering  ? :blink:

Länk till kommentar
Postad · Gömd av Manneman, December 28, 2014 - I väntan på Andreas dom
Gömd av Manneman, December 28, 2014 - I väntan på Andreas dom

Känns det bättre nu efter redigering  ? :blink:

 

Hoppas det känns bättre för dej?

Du kan nog fråga vem som helst, men det lyser hysterisk panikattack med massa frågetecken, 

 

Man ser ofta detta fenomen på DAMP-ungarna inne på sweklockers och andra fjortisforum,

vill du framstå som en likvärdig (?) fortsätter du bara i samma anda, låt inte mej påverka dej  -_-

Länk till kommentar

Vill inte lägga mig i, men tycker vissa här för en otrevlig ton,  Vissa vill använda gammal startmeny, är väl helt upp till dom, andra vill köra med nya startmenyn. Det viktigiaste här på forumet är väl att kunna umgås och hjälpa varandra med tips o trix. I övrigt så önskar jag er alla ett gott nytt år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, December 28, 2014 - I väntan på Andreas dom
Gömd av Manneman, December 28, 2014 - I väntan på Andreas dom

Hoppas det känns bättre för dej?

Du kan nog fråga vem som helst, men det lyser hysterisk panikattack med massa frågetecken, 

 

Man ser ofta detta fenomen på DAMP-ungarna inne på sweklockers och andra fjortisforum,

vill du framstå som en likvärdig (?) fortsätter du bara i samma anda, låt inte mej påverka dej  -_-

 

Det finns många konstiga språk i dagens datavärld, smiles är ett, STORA bokstäver är ett annat, mängder med förkortningar finns för SMS

 

inte visste jag att många frågetecken var ett tredje.

 

Du har kanske ett lexikon så vi som inte kan alla språk kan lära oss.

Länk till kommentar

Lämnar Beldias inlägg som en förnuftig påminnelse att vissa dagar är det lika bra att låta bli att skriva på forumet. I väntan på sajtägarens utlåtande så har jag raderat övrig dynga i tråden. Detta kommer att få konsekvenser... är tämligen trött på den nonchalanta tonen som vissa kör med.

 

Kom ihåg detta: Det finns inga dumma frågor... det finns bara dumma svar! Vissa är nybörjare och vill lära sig och andra är ruskigt duktiga. Forumet är till för alla! Något som vissa inte förstår, uppenbarligen!

 

//Mod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar Beldias inlägg som en förnuftig påminnelse att vissa dagar är det lika bra att låta bli att skriva på forumet. I väntan på sajtägarens utlåtande så har jag raderat övrig dynga i tråden. Detta kommer att få konsekvenser... är tämligen trött på den nonchalanta tonen som vissa kör med.

 

Tog du bort fel inlägg nu?

Jag fattar det som att Beldia syftar på LGJ's inlägg, då han inte bemöter frågan.

 

"Vill inte lägga mig i, men tycker vissa här för en otrevlig ton,  Vissa vill använda gammal startmeny, är väl helt upp till dom"

 

 

Räcker det att nån bara knystar så reagerar du med stora släggan, och tror alltid att det är mej som avses, du har aldrig gillat mej, manneman.

Säg till så slutar jag skriva, och drar mej ur, men vänta å banna mej jag vill ta bort en del inlägg innan. Börja plocka ner skylten nu iaf.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hann läsa Marions inlägg innan det plockades bort, och jag tycker att Beldia överreagerade när han kallade det för otrevlig ton. Det var helt enkelt bara ett sant påpekande om trådskaparens skrivsätt.

 

Jag tror nog att Manneman gillar dig Marion, det är bara det att han också överreagera emellanåt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill påpeka att jag inte är ute för att få någon bannad, Jag har inte emot någon i detta forum, men jag tycker det är dålig stämning i många trådar emellan åt. Själv är jag mycket tacksam för olika råd man har fått av medlemmar, även av Marion. Min största önska är att vi datorintresserade håller i hop i vått och tort och hjälper till med det vi kan tillföra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte säker på vad du vill ha, men har du sett den här inställningen?
post-2489-0-74320100-1419802588.jpg

 

Edit:

Tittade mycket kort på vad CS har att erbjuda, och jag måste säga att det var inte mycket.

 

Jag använder det (Classic Explorer endast) på mina Win 7. och Win 8.1-datorer, men på WIn 10? Nej, inget som gav mig mersmak. Startmenyn som finns i Win 10 är enl min åsikt både snyggare (när den väl är städad efter mitt behov) och lika praktisk. Jag gillar även Start screen i Win 8.1

 

Tips: Bit i det sura äpplet, du kommer tycka att det smakar godare efter ett tag.

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte säker på vad du vill ha, men har du sett den här inställningen?

attachicon.gifCapture.JPG

 

Edit:

Tittade mycket kort på vad CS har att erbjuda, och jag måste säga att det var inte mycket.

 

Jag använder det (Classic Explorer endast) på mina Win 7. och Win 8.1-datorer, men på WIn 10? Nej, inget som gav mig mersmak. Startmenyn som finns i Win 10 är enl min åsikt både snyggare (när den väl är städad efter mitt behov) och lika praktisk. Jag gillar även Start screen i Win 8.1

 

Tips: Bit i det sura äpplet, du kommer tycka att det smakar godare efter ett tag.

 

Hej gsb

 

Ja, jag har sett den här inställningen och använder i dagsläget start menyn som jag trivs bäst med och där kan man också  se de flesta apparna i ordning efter varandra om man bara scrollar ner, men jag tycker att överblicken blir bättre i startskärmen där man kan välja att visa efter kategori - namn - datum - mest använd

och det jag egentligen vill ha är en genväg till startskärmen från startmenyn så att det går lätt att skifta.

(Finns ju i Classic Shell vilket föranledde frågan från början)

 

Som standard finns ju en genväg i aktivitetslisten till app store och det hade varit bra om man haft en liknande till startskärmen.

 

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte förlikat mig med startmenyn i w10 ännu. För mycket mittemellan w7 och w8. Varför ska man ha både traditionell lista och w8:as plattor? Bara rörigt när man vill leta program.

 

/ B

Det är väl just det som är det fina? Har inte brytt mig om att provköra Windows 10 men min spontana tanke när jag såg det på film första gången är att det blir det bästa av båda världar. Den gamla hederliga startmenyn för bättre navigering samt de nya live-tiles som kan visa dynamisk data såsom väder, nyheter eller vad man nu kan tänkas vilja ha. Det handlar bara om att det ska finnas live-tiles som visar rätt saker på rätt sätt så kan det bli väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl just det som är det fina? Har inte brytt mig om att provköra Windows 10 men min spontana tanke när jag såg det på film första gången är att det blir det bästa av båda världar. Den gamla hederliga startmenyn för bättre navigering samt de nya live-tiles som kan visa dynamisk data såsom väder, nyheter eller vad man nu kan tänkas vilja ha. Det handlar bara om att det ska finnas live-tiles som visar rätt saker på rätt sätt så kan det bli väldigt bra.

 

Precis och det är just därför som jag vill ha en genväg till startskärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...