Gå till innehåll

Tian nu med en gång?


CGD

Recommended Posts

Hur gör ni alla? Tänker alla hämta hem och installera Windows 10 så snart det går? Eller kan det finnas någon fördel med att avvakta lite?

Jag har en "bordsdator" och en flyttbar så jag tänker göra Windows uppdateringen samtidigt. Eller kanske mer bordsdatorn och sedan "lapdatorn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del blir det på en gång på alla maskiner. Tycker Windows 10 är redan nu bättre än andra operativ system som finns på marknaden. Men om du till exempel använder Bankid så kan det vara värt att vänta tills Bankerna släpper en fungerande version till Windows 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni alla? Tänker alla hämta hem och installera Windows 10 så snart det går? Eller kan det finnas någon fördel med att avvakta lite?

Jag har en "bordsdator" och en flyttbar så jag tänker göra Windows uppdateringen samtidigt. Eller kanske mer bordsdatorn och sedan "lapdatorn".

Jag kommer att vänta några månader för att förhoppningsvis slippa eventuella buggar. Jag har testat en hel del med W10 men inte på de datorer det kommer att köras skarpt på senare. Har verkligen inte lust att installera om allt för att installation av W10 fungerar dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte ens testat Windows 10 sedan första officiella previewen men är så övertygad att det är ett steg i rätt riktning att jag kommer installera det direkt på samtliga datorer som klarar köra det. Clean install blir det såklart överallt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att vänta några månader för att förhoppningsvis slippa eventuella buggar. Jag har testat en hel del med W10 men inte på de datorer det kommer att köras skarpt på senare. Har verkligen inte lust att installera om allt för att installation av W10 fungerar dåligt.

 

 

Tycker jag är en klok ide, Speciellt om man är mycket beroende av den. 

Räcket att vi galningar kör så får ni höra av oss senare när den känns stabilare, samt saker börjar funka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För min del blir det på en gång på alla maskiner. Tycker Windows 10 är redan nu bättre än andra operativ system som finns på marknaden. Men om du till exempel använder Bankid så kan det vara värt att vänta tills Bankerna släpper en fungerande version till Windows 10

 

Skandiabanken uppmanar att installera ver 7 av BankID för att det skal fungera i Windows 10

/candela

post-1775-0-68527400-1435480994_thumb.pn

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte ens testat Windows 10 sedan första officiella previewen men är så övertygad att det är ett steg i rätt riktning...

Ur integritetssynpunkt och personlig frihet, är det ytterligare några steg i FEL riktning. Just saying...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ur integritetssynpunkt och personlig frihet, är det ytterligare några steg i FEL riktning. Just saying...

Det har du säkert rätt i. Hela världen är dock på väg käpprätt åt h-e gällande det så jag har lite gett upp hoppet, eller väljer åtminstone andra strider än just Microsoft. Men hoppas att någon annan tar den striden och kommer på något bra sätt att lösa det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ur integritetssynpunkt och personlig frihet, är det ytterligare några steg i FEL riktning. Just saying...

 

 

Håller med dig e-son på den punkten.

Tyvärr är det inte bara Microsoft som håller på

Tycker personligen Google är flera steg värre än Microsoft 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google har nog inte mycket med Windows 10 att göra, men frånsett det, så är det bara att sluta använda deras produkter. Det saknas inte alternativ. Lever man i ett land där de styrande har hela huvudet uppkört i det amerikanska arselet, och därmed inte kan se vad som sker, måste man ta saken i egna händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...