Gå till innehåll

Funktioner i Windows 10


Snoffa

Recommended Posts

Då har jag kört med Windows 10 i två dagar snart och börjar få lite ordning på det hela. Men det finns tre saker som jag hoppas kan bli bättre (för mig personligen).

 

  • Vi kan börja med Åtgärdscentret nere vid klockan, går den funktionen att ta bort helt och hållet?
     
  • När vi ändå är och tassar nere vid klockan så undrar jag hur sjuttsingen kan jag visa fler ikoner än bara tre? Just nu döljs dom ikoner jag verkligen vill kunna se nere vid klockan.
     
  • OneDrive har jag varit en flitig användare utav sen Microsoft släppte tjänsten och har således en hel drös med kort jag tagit med mobilen och som synkas mot OneDrive.
    Men som det är just nu så är C:\Users\*användare* default för vart filer ska synkas på datorn. Finns det är bra lösning för att ändra detta? Registerändring kanske?

 

Hoppas någon vänlig själ kan bistå med lite hjälp i detta.

 

Väl mött

/Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag kört med Windows 10 i två dagar snart och börjar få lite ordning på det hela. Men det finns tre saker som jag hoppas kan bli bättre (för mig personligen).

 

  • Vi kan börja med Åtgärdscentret nere vid klockan, går den funktionen att ta bort helt och hållet?

     

  • När vi ändå är och tassar nere vid klockan så undrar jag hur sjuttsingen kan jag visa fler ikoner än bara tre? Just nu döljs dom ikoner jag verkligen vill kunna se nere vid klockan.

     

  • OneDrive har jag varit en flitig användare utav sen Microsoft släppte tjänsten och har således en hel drös med kort jag tagit med mobilen och som synkas mot OneDrive.

    Men som det är just nu så är C:\Users\*användare* default för vart filer ska synkas på datorn. Finns det är bra lösning för att ändra detta? Registerändring kanske?

 

Hoppas någon vänlig själ kan bistå med lite hjälp i detta.

 

Väl mött

/Kristoffer

Du måste nog verifiera ditt konto på datorn, sen funkar det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det sistnämnda var det som gällde för mig. Tack Cecilia :)

 

Du måste nog verifiera ditt konto på datorn, sen funkar det mesta

 

Hmm, du får gärna utveckla detta, vart på datorn kan jag verifiera mitt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sistnämnda var det som gällde för mig. Tack Cecilia :)

 

 

Hmm, du får gärna utveckla detta, vart på datorn kan jag verifiera mitt konto?

Det brukar komma i meddelandefältet nere vid klockan när du kört tillräckligt länge men det finns en inställning någonstans men att minnas allt nytt är inte tvärlätt. Hittar jag tillbaka dit återkommer jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikonerna får du fram från Settings, första ikonen. Där finns inställningen nånstans.

(Är utan dator i Skottland just nu och kan inte kolla exakt).

 

Äntligen, fann även på Åtgärdscenter ikonen där, tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med lokalt konto på 10:an och bygge 10166, men när jag vill lägga in mitt hotmailkonto i Mail, så vill dom verifiera detta som ett MS-konto, vilket det också är, men texten som kommer upp gillar jag inte. I den texten förstår jag, att MS kommer att byta mitt lokala konto till hotmailkontot, bara jag anger lösenordet en gång till, men mig lurade dom inte! Så framöver, får nog en dator behålla Windows 7. Skall tilläggas att jag testar 10:an i VMware Workstation, så än så länge är bara min platta uppdaterad från 8.1 till Windows 10. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixade MS konto vilket då innebar automatisk lösenord

vid inloggning

Nu frågar dom efter verifiering av din identitet på den här datorn

(inställningar - konton - ditt konto)

är det ett måste och vad innebär det egentligen ?

 

Kan man växla mellan lokalt konto och MS konto när man vill

och när man är på lokalt konto kan man då inte använda sig av store

och hämta gratis appar ?

 

kan nån förklara skillnaden mellan dessa konton

 

mogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...