Gå till innehåll

Windows 10 Insider-uppgraderingar


LGJ

Recommended Posts

9 minuter sedan, DAson sade:

Microsoft är snabba att släppa nya test releaser undrar vilken som blir slut versionen innan färdig release är det någon som vet något om det?

Det blir det bygge som inte innehåller några så allvarliga fel att det inte går att släppa iväg den till allmänheten. I dagens bygge skulle jag tro att det kända felet som ger upphov till GSOD ("grön blåskärm") måste fixas först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

fungera inget vidare jag fick Error på båda datorer, efter omstart, installerade ,  sen stanna alltig av vid 7%...efter en stund går allting tillbaka till 18362....undrar om det är Bitdefender Security ?? men det funkade med förra version (18865) i Skip Ahead 

 

 

Redigerad av hubbe16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt installera version 18875.1000 men efter nedladdning och installation så återgår den till 18362 med en feltext om att allt inte går att installera och felmedd som 0xca00a000 och 0x80242016. Har försökt att uppdatera Windows update samt rensat Windows C "Software distibution" download utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
On 2019-04-12 at 20:59, Hubbabubba sade:

samma här , stannar alltid i uppdateringen vid 7% efter omstart...har testat med tre olika datorer med samma resultat..verkar vara nåt fel i denna version..

 

Ja nu ja...efter KB4497093 (fast ring) så gick 18885 in som en dans..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat Insid prev 18885.1000 utan problem. Först installerades KB 4497093 som tydligen behövdes. Däremot kan jag inte öppna vissa web-sidor som t ex Aftonbladet, Metro eller Forex bank - felinfo är "fel på webplatsens TLS- säkerhetsinställningar", ett tidigare felproblem som även gällde vid 18362.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, roffe12 sade:

Har installerat Insid prev 18885.1000 utan problem. Först installerades KB 4497093 som tydligen behövdes. Däremot kan jag inte öppna vissa web-sidor som t ex Aftonbladet, Metro eller Forex bank - felinfo är "fel på webplatsens TLS- säkerhetsinställningar", ett tidigare felproblem som även gällde vid 18362.

Googla på "tls-säkerhetsinställningar windows 10" , finns hur mycket som hellst att läsa ovh åtgärda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, hubbe16 sade:

Googla på "tls-säkerhetsinställningar windows 10" , finns hur mycket som hellst att läsa ovh åtgärda..

Ja, har kollat detta sen tidigare, mycket info men inget som avhjälper problemet, men tack iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...