Säkerhetskopiering (Windows 7) av systemavbildning hänger sig

bmalm
 Share

Recommended Posts

Når jag säkerhetskopierar mina diskar (C: och E:) samt lägger till en systemavbildning, hänger programmet efter ett tag (efter 97%). Säkerhetskopierar jag bara diskarna, går det bra. Sökerhetskopierar jag bara systemavbildningen, hänger sig programmet efter 88%.

Jag använder "Säkerhetskopiera och återställ (Windows 7)", som finns i gamla kontrollpanelen.

Jag använder en extern USB-disk, som jag bara har ansluten när jag ska göra backupen en gång per månad, så därför vill jag inte använda "säkerhetskopiering med hjälp av filhistorik".

Finns det någon som kan ge tips?

Når jag säkerhetskopierar mina diskar

(C: och E:)

samt lägger till en systemavbildning

, hänger programmet efter ett tag (efter 97%).

Säkerhetskopierar jag bara diskarna, går det bra.

Sökerhetskopierar jag bara systemavbildningen, hänger sig programmet efter 88%.

Jag använder "Säkerhetskopiera och återställ (Windows 7)", som finns i gamla kontrollpanelen.

Jag använder en extern USB-disk, som jag bara har ansluten när jag ska göra backupen en gång per månad, så därför vill jag inte använda "säkerhetskopiering med hjälp av filhistorik".

Finns det någon som kan ge tips?

En systemavbildning gör väl "allt" ? dvs   inkl partitioner mm.

Säkerhetskopierar du den efteråt manuellt?

Provat en annan måldisk (en ny tom extern hdd)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Pinkiepie59
      Min kära lilla burk med Windows 7 home premium har förmodligen fått virus! Internet funkar inte alls, har testat olika webbläsare och har ett bra nät, men det går ändå inte! Så nu känns det som om det är omformatering som gäller, men jag var så lat (klantigt, korkad, kalla det vad du vill) så gjorde aldrig säkerhetskopiering när datorn var ny, och nu vågar jag inte eftersom det är virus i den! Hur gör jag då? Är det att tanka ner från piratebay och peta in sin egen produktnyckel som gäller eller vad? Tacksam för snabba svar då jag behöver få igång datorn igen så fort som möjligt!
    • By dessbee
      Hej

Jag har försökt skapa en säkerhetskopia av systemavbildning på både hårddisk och nätverksplats men får två olika felmeddelande:

Både extern hårddisk och hårddisk på nätverksplats (NAS/Synology 213j) har mer än 1TB ledigt utrymme.
      Någon som vet hur man löser problemet?

• By adaylate
      Hejsan!
      Efter att min dator blivit seg och krånglig bestämde jag mig för att säkerhetskopiera, skapa en systemavbild(ning?), bränna en säkerhetsskiva och sedan installera från systemavbildningen som jag lagt på en extern hårddisk. När uppstarten från externa satt igång gjorde jag misstaget att avbryta den i tron att jag kunde fortsätta med uppstarten senare, men det visar sig inte alls gå. Nu när jag startar datorn står endast "Operating system missing".

Har försökt boota från externa/usb, säkerhetsskivan och hårddisken men ingenting fungerar. När jag försöker bota från skivan så står det att windows laddar filer, men det slutar bara i en svart skärm där ingenting händer.

Finns det något annat jag kan prova?

(Har ingen windows-skiva kvar, tror jag fick datorn förinstallerad när jag köpte den för två år sedan).

• By Hans42
      Jag hittar ingenstans att skapa en fullständig backup för återställning av hela C:
    • By eklov
      Hej, jag har/hade problem med Office 2010 (den konfigurerar vid uppstart) och jag tog bort Office med manuella metoden. Då fick jag åter samma problem i alla fall. Nu har jag dessutom sabbat Windows Update vid den manuella borttagningen, så nu får jag formatera och återinstallera hela datorn igen. Hur kan jag kopiera/exportera kalendern till en backupmapp? Måste jag göra skärmdumpar och sedan manuellt återställa kalendern? Mailen, konto och kontakter vet jag hur jag återställer/backupar.