Gå till innehåll

Uppdatera och stäng av/starta om i startmenyn...


Bigfoot13579

Recommended Posts

Hej

Igår "hittade" jag menyvalen "Uppdatera och stäng av" och "Uppdatera och starta om" i startmenyn på min dator med windows 10. Jag har testat bägge men vad jag ser så installeras inga uppdateringar. Jag har automatiska uppdateringar påslaget så uppdateringarna borde installeras ändå, och gör det ibland. Så varför finns dessa två menyval och hur kan man ta bort dom när de ändå inte verkar göra någon nytta?

Jag är inte ute efter att återställa datorn till en tidigare punkt utan jag undrar om någon mer har samma menyval och om de går att ta bort.

Mvh Bigfoot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De finns där därför att en omstart krävs för att installera någon eller några uppdateringar. När alla uppdateringar är installerade försvinner Uppdatera och stäng av och Uppdatera och starta om.

Öppna Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows Update, för att se vad som finns att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man måste manuellt gå in i Windows Update och installera uppdateringarna?? För jag skrev ju att jag testat bägge valen och de finns fortfarande kvar efter omstart OCH när jag stängt av datorn...

Sen har ju dessa val kommit upp de senaste dagarna för tidigare har ju uppdateringarna installerats automatiskt och har så gjort sen jag installerade Win 10 direkt när det släpptes... Så lite konstigt tycker jag det är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning tycks någon eller några uppdateringar inte installeras vid omstart. Då kan det vara lämpligt att öppna Windows Update för att se vad som finns där.

Vad hittade du i Windows Update?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...