Gå till innehåll

Litiumbatteri 3V


Hans42

Recommended Posts

Hur länge kan man förvänta sig att ett 3V litiumbatteri håller? Vad händer när det går ner i spänning? Vad påverkas? Bootar inte datorn?

Jag har haft min desktop i 7 år ganska på dagen när, och fått litet problem med webbläsaren Firefox. Den vill inte komma ihåg vilka flikar som var öppna när jag startar datorn efter att den varit avslagen en tid (som kan variera). Kan detta möjligen bero på att litiumbatteriet börjat bli ålderstiget, 7 år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är problemet detsamma i andra webbläsare.. eller klockan i windows?

Om inte klockan kommer ihåg inställningarna.. då är batteriet slut. Fungerar klockan normalt är det troligtvis inte batteriet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bytt batteri och det är bara Firefox som inte kommer ihåg senaste flikar. Edge och Chrome minns däremot. Så det är något annat som krånglar med Firefox. Funkar ibland, men ungefär varannan gång. Jag har som val "Visa fönster och flikar från förra sessionen". Trist, för jag är inkörd på Firefox och har den på två andra burkar och där är det inga problem. Bara på "huvuddatorn" som det strular......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova gärna tillägget som Cecilia tipsar om, avhjälper det inte problemet så ger det åtminstone bättre flikhantering i stort. Tyckte det var oumbärligt när jag använde Firefox. 

Men annars skulle jag föreslå att du jämför alla inställningar i Firefox på datorn där du har problem med en dator där du inte har det så hittar du kanske en som skiljer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia! Nu har jag läget under kontroll, Återställning funkar. Men skall kolla vidare för att se om det går att återställa till "normaltillståndet" som i mina andra datorer, Men ingen panik f n. Tack även Niclas och alex_m!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...