Gå till innehåll

Uppdateringar gör mer skada än nytta?


börjen

Recommended Posts

Min erfarenhet av uppdateringar är att de bara strular till och segar ner användarflödet. Mest ändrade färger och typsnitt, "bättre säkerhet" slängs in för att du ska säga ja. Det ska uppdateras oftare och oftare, passar bra in i tiden med mer och mer försäljning. Det gör inte din dator bättre, men det går snabbare tills du måste köpa en ny. Fått bekräftelse på det här mönstret från folk i branschen, att det inte går att stänga av uppdateringar är också talande. Eller har jag fel? Gällde "mer data = segare mjukvara" mer förr? Motbevisa mig gärna. Och finns det något tips på hur stänga av uppdateringsförfrågningar i både Windows 10 och Android 9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på sätt och vis med. En uppdatering som du inte kan välja utan den bara trycks på dig. Nästa gång du startar datorn fungerar plötsligt inte din skanner eller något annat och drivrutiner till den senaste uppdateringen finns ej att få. Vill du kunna fortsätta så måste du köpa nya saker eller kanske en helt ny dator måste till. Sedan har vi ju program som ej fungerar längre. Nya program kan ju kosta hur mycket som helst.
Man kan naturligtvis fuska och försöka hitta programmet på annat sätt via nätet men ladda ner en ny skrivare eller skanner låter sig inte göras.

Kan man misstänka ett samarbete mellan alla dessa aktörer för att sälja fler saker??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdateringarna har fungerat bra i Windows 10 och på de tre datorer jag använder dagligen. Visst tog det lite tid. Jag gjorde inte som jag brukade, gå via en nerladdad ISO utan lät Windows uppdate fixa allt och det har bara funkat. Fint också att Microsoft fixat ett  OK antivirus, så nu är jag nöjd och slipper traggla med NOD32!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...