Gå till innehåll

MediaCreationTool20H1


CGD

Recommended Posts

Vet någon var jag kan hitta MediaCreationTool20H1. Jag behöver installera om min bärbara dator. MediaCreationTool20H2 hittar jag men vet inte om det fungerar på datorn. Vet i och för sig inte om den klarar MediaCreationTool20H1 heller men tänkte det var lite säkrare med den tidigare varianten.

Men det finns kanske enklare sätt. Det var ett bra tag sedan jag använde den datorn så jag kommer inte ihåg lösenordet.
Jag tror det är ett lokalt konto och jag kommer inte ihåg om jag ens skrev några saker för att kunna återställa lösenordet.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du egentligen bara vill komma in i en lösenordsskyddad dator så finns det ju program som skriver över det lagrade krypterade lösenordet med ett nytt känt krypterat lösenord. Offline NT Password & Registry Editor är en klassiker för det: https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, CGD sade:

Vet någon var jag kan hitta MediaCreationTool20H1.

Jag kollade att ladda in MediaCreationToll2004.exe. Men jag fick uppmaning att ladda ner nyare version. Så det går nog bara att ladda hem senaste Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tillverka en egen bat.fil  för att ladda hem nuvarande och tidigare windows 10 versioner som kommer direkt från Microsoft servrar. 

Välj nedan länk som öppnar en sida med en massa text.

Windows 10

1. Markera hela texten, välj att kopiera den.

2. Öppna programmet anteckningar på din dator och välj att klistra in all texten där.

3. Spara det som en fil på skrivbordet med e.x. namnet windows 10.bat.  Viktigt att filen får ändelsen bat.

4. Placera sedan bat-filen i en egen mapp på datorn där du kan hitta den.

När du vill ladda hem valfri windows 10 version klickar du på  bat-filen som då öppnar windows 10 MediaCreationTool. Där kan man välja vilken version av windows 10 man behöver, e.x. windows 10 2004 20H1 eller andra.

 

 

 

 

 

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tack alla för hjälp och förslag. Jag läste allt men till slut tog jag och installerade om från grunden. Det gick fort fungerade bra och jag installerade med lokalt konto. Samma som jag har på min andra dator. Det gick utmärkt att använda mig av samma lösenord men jag har lagt in PIN kod på min större dator men det gick inte att ha samma PIN kod. Var inte det lite märkligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...