Gå till innehåll

Acer Aspire V3-772 till TV:n via förstärkaren


CGD

Recommended Posts

Jag har tidigare haft datorn kopplad till förstärkaren och fått bil på TV:n och ljud i högtalarna. Efter detta har jag fått ominstallera datorn med Windows 10 och nu får jag inte fram ljudet. Bilden kommer fram till TV.n bra.
Hur ska jag få ljudet att komma till förstärkaren. Tidigare hade jag ett val där jag kunde välja så jag fick ljud i alla högtalare men det har jag inte nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du behöver drivrutiner till datorn. Gå till tillverkarens sida för drivrutiner till din dator. Du behöver, om det finns, chipset drivrutiner och troligtvis Drivrutiner till din audio.. Installera dessa i den ordningen och starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också tänkt på drivrutiner men det finns ingen speciell drivrutin på Acers sida. Men jag ska börja med att pröva chipset som Venoms föreslår.
Tack också till DAson men jag hade redan Acers hemsida men jag var tvungen att mata in datorns speciella nummer men annars ser de lika ut. Men där finns det ingen drivrutin till ljudkort. Ska se om jag kan hitta ljudkortet och se om det finns en nyare drivrutin hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn har några år på nacken och var när den kom utrustad med windows 8.0 eller 8.1. Jag ser på Acers drivrutinssida för windows 8.1. avseende aktuell datormodell att ljudkortet använder Realteks drivrutiner.

Du kan ju alltid prova om ljuddrivrutinen för windows 8.1. även funkar för windows 10.

I så fall finns den  här: Acer Aspire driver audio Realtek 6.0.1.7027 w 8.1x 64 bit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslagna åtgärder fungerade bra. Jag installerade chipset från Acers sida och Realtek senaste drivrutin och nu fungerar det som det ska. Datorn får fungera som mottagare för ljud och film ända tills jag köper en ny förstärkare som har en egen koppling till Internet.

Så tack till er som hjälpte till med förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...