Gå till innehåll

Är ni redo för Windows 11?


DAson

Recommended Posts

Jajamän! Installerat, men har problem med Windows live. I övrigt ingen skillnad mot betan. Tror knappast detta blir nån succé tyvärr. Windows 10 är bättre och kommer att ha sina anhängare kvar där länge. Köpte mig en ny HP laptop som jag installerat detta på inatt för skojs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina PC spel funkar bättre i Windows 10 än det gjorde i WIndows 11 hade problem med vissa speltitlar vill jag ha Windows 11 så installerar jag på en stationär HP jag köpte förra månaden som har det Windows 11 kräver en kompatibel CPU, TPM & SecureBoot. Men skippar helst på HP:n för Windows 10 funkar mycket bra köpte förra året en Acer som är min musikdator den funkar bra med Windows 10 så jag skippar uppgraderingen tills vidare om den blir bättre den har ju precis släppt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Dason. Jag brukar plocka bort nyfikenhetsjuka i alla versioner och ta bort massa skräp program för att optimera datorer. Samt ibland så är inte dom senaste drivrutinerna bäst. Du kan kanske ta en äldre version för grafikkortet som ett exempel?

Jag har haft problem med Windows Live mejl 2012. Ett program jag vant mig med under åren, funkade bra under Win 10 så jag ominstallerade den, men ingen skillnad. körde då denna bifogade fil och allt blev perfekt. Provat Thunderbird men faller ej i min smak.

WLM .reg.reg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade idag om jag kan uppdatera min burk till W11 och det står den uppfyller alla krav.

Men när jag kollar "Visa alla resultat" så vid CPU är det en grön klick, men i texten stå r det att CPU´n inte uppfyller kraven.

Är ju den "senaste" Intel CPU´n i7-11700K, men ändå ger programmet mig OK.

Går jag sedan till Win Update, så uppfyller jag inte kraven.

Någon som kan ge mig svar vad som kan tänkas vara fel? Vad kan jag fixa til?

Hälsar Hasse

Bigogar en skärmdump på resultatet.

Sammanfattning W10-11.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Turbopump sade:

Har du testat att köra installationsassistenten överst på sidan?

Download Windows 11 (microsoft.com)

 

 

Japp, och idag stod det överallt att min dator uppfyllde kraven, men inte i den inringade rutan om CPU´n, är kanske ett fel från Microsoft.

Har laddat ner och installerat W 11 nu, och hittills verkar den lira på bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, hasse99910 sade:

Japp, och idag stod det överallt att min dator uppfyllde kraven, men inte i den inringade rutan om CPU´n, är kanske ett fel från Microsoft.

Har laddat ner och installerat W 11 nu, och hittills verkar den lira på bra.

Har lekt lite med W 11, och det jag är mest ovan med, är att alla appar sitter i mitten.

Annars tycker jag inte att det verkar vara någon större skillnad från W 10.

Kanske är i säkerheten som en annan inte märker av som det är annat.

Är lite snyggare dialogrutor med rundade hörn och lite andra popup-ljud och en annan layout i kontrollpanelen, och mer strukturerat.

Godkänt från mig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2021-10-06 at 23:42, hasse99910 sade:

Testade idag om jag kan uppdatera min burk till W11 och det står den uppfyller alla krav.

Men när jag kollar "Visa alla resultat" så vid CPU är det en grön klick, men i texten stå r det att CPU´n inte uppfyller kraven.

Är ju den "senaste" Intel CPU´n i7-11700K, men ändå ger programmet mig OK.

Går jag sedan till Win Update, så uppfyller jag inte kraven.

Någon som kan ge mig svar vad som kan tänkas vara fel? Vad kan jag fixa til?

Hälsar Hasse

Bigogar en skärmdump på resultatet.

Sammanfattning W10-11.png

Du är inte ensam om detta problem https://www.windowslatest.com/2021/10/07/microsoft-confirms-false-this-pc-cant-run-windows-11-error/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har märkt av att uppdatera från 10 till 11:an så blir det lite buggigt med en del program. Så jag installerar ren installation av Windows 11 och då fungerar allt bra. Dock är många inställningar spridda och tar tid att justera, enklare i Windows 10. Ren installation är bästa vägen att gå om man vill ha en bra utgångspunkt.

Installerat senaste 22.000.258 uppdateringar idag på äldre datorer via Rufus 3.16 beta som kringgår TPM och kör MBR på 2 datorer. Fungerar mycket bra och hoppas även i framtiden att det flyter på. Har även märkt skillnaden att man tjänar 3Gb i hårddisk utrymme i Windows 11 mot Windows 10.

Tycker mer om Windows 11 numera p.g.a. Dess snabbhet och kvickare respons från Firefox som jag använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man vara ärlig så är senaste versionen i princip bra, man får lära om sig i alla utspridda menyer. Det jag även märkt är att Wifi tappar förbindelsen rätt ofta, detta händer ej i Windows 10. Provat olika drivrutiner men ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...