Gå till innehåll

Snart 20-årsjubileum för alltomwindows.se + framtiden för communityn!


Recommended Posts

Postad (redigerade)
1 hour ago, Mikael63 said:

https://emoji.se/rodnande-ansikte-med-handen-for-munnen

Men den jag tänkte på består bara av en en smiley som "är högröd i ansiktet". Kan kanske ha hetat blush ?

"högröd i ansiktet" finns i mitt invisiongalleri ovan :wub:(på föregående sida) och heter "wub".

Skriver jag precis som det ser ut här med kolon på båda sidor följt av ett mellanslag förstås

1200491224_locutioemoticonwub.png.ac22d4d680565ec8af0d63ddaa827c1a.pngså blir det den smileyn. https://en.wiktionary.org/wiki/wub

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Mikael63 sade:

https://emoji.se/rodnande-ansikte-med-handen-for-munnen

Men den jag tänkte på består bara av en en smiley som "är högröd i ansiktet". Kan kanske ha hetat blush ?

Tänker du på den här där ansiktet rodnar?
default_blush.png

De gamla i Eforum:

image.png.4eaca5b9f13b4c30125b7fc0f888259e.png

Fast ansikten med tumme, handen med tummen, utropstecknet och figuren är nog från tiden innan det var invision.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, //gästen sade:

Jo, har sett detta också, men det är ju en mycket märkligt sett att logga in på, och jag ska inte heller behöva använda en tredjeparts app för att kunna logga in??

För mig var det det enkla att sättet att logga in. Och sedan har jag inte behövt loggat in nåt mer. Är och förblir inloggad. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Cecilia sade:

Tänker du på den här där ansiktet rodnar?
default_blush.png

De gamla i Eforum:

image.png.4eaca5b9f13b4c30125b7fc0f888259e.png

Fast ansikten med tumme, handen med tummen, utropstecknet och figuren är nog från tiden innan det var invision.

Detta är väl det gamla "blocket" som du är inne på. Men det tillkom ju två "block" till, så det blev tillsammans ganska många emoji och vi försökte ju även att få till att de du visar här blev satt som standard, men det gick aldrig, eller att invision aldrig brydde sig om att fixa till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du in emojin i din löpande text?

1102754013_defaultblush.png.0a90892e5fb4c86286672a178847e284.png

Om det nu är en av Invisions standardemojier så borde det räcka med att man skrev blush eller :blush: för att den skulle dyka upp när man öppnat Invisions emojier här

380125645_locutioemoticons.png.7dabfe829c57800a7cf90640e67259c4.png

men det gör den inte för mig. Med eller utan kolon blir det bara No result
Du verkar ha skrivit en hel URL https://content.invisioncic.com/m311494/emoticons/default_blush.png och ändå ser din emoji ut att ha kommit lika naturligt som den "wub" med kolon jag skrev direkt i mitt meddelande.  Det vore bra att få veta hur man ska göra när man vill signalera att man rodnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

"Jag kopierade och klistrade bara in från Cecilias inlägg." default_blush.png alltså. Ja, det fungerade. Och jag som var så övertygad om att ditt svar skulle innehålla "i Linuxmiljö":D. Tack för svaret!

När det gäller ditt inlägg därefter så är det inte säkert att det är trådskaparen som stjärnmarkerat sin egen tråd. Det kan lika gärna vara Andreas. Den enda tråd jag själv startat, Markera som lösning, stjärnmarkerades iaf inte av mig.

Redigerad av mbgtmari
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
52 minuter sedan, Mikael63 sade:

Vad är egentligen tanken med att själv kunna betygsätta sin egen tråd?

image.png.fd18c1e718b333f75b0da662f67bd742.png

Ja denna "finess" förstår jag inte heller, kommer jag säkert inte att använda. Någon som bättre kan förklara ide´n med att betygsätta en tråd?

Redigerad av //gästen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det står om Managing existing emoticons i InvisionCommunitys guide:
https://invisioncommunity.com/4guides/themes-and-customizations/editor-and-emoticons_327/managing-emoticons-r136/ kolon och dollartecken:  :$ ska bli den önskade emotikonen men det verkar inte fungera med mitt svenska QWERTY-tangentbord. 

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, mbgtmari sade:

När det gäller ditt inlägg därefter så är det inte säkert att det är trådskaparen som stjärnmarkerat sin egen tråd. Det kan lika gärna vara Andreas. Den enda tråd jag själv startat, Markera som lösning, stjärnmarkerades iaf inte av mig.

Jag gav fyra stjärnor till min nystartade tråd bara för att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-07-14 at 14:12, //gästen sade:

Bara tänkte inflika, nu är vi  ju ett litet gäng från eForum som klivit över till detta forum, och med hjälp av dig @Andreas Stenhall, kommer vilja få lite fart på verksamheten, så borde ju det kunna fungera, så du får nog räkna med att behöva pyssla lite med olika inställningar/förbättringar framöver. :D

Med nöje fixar jag till så att det fungerar så bra det bara går! 

Vad gäller stjärnorna för trådarna så skulle jag säga att det är föregångaren till "hjärta"-/like-funktionerna. Ser ingen anledning att ha stjärnorna kvar då man kan gilla eller på andra sätt reagera på inlägg. Har någon annan syn på stjärnorna eller kan motivera dess kvarvarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan ta bort stjärnmarkeringen. Vi hade faktiskt funktionen stjärnmarkering av ämne i Eforum också så det förvånar mig att Mikael63 och //gästen inte kommer ihåg det. I Eforum togs stjärnmarkeringen bort eftersom den användes av nykomlingar som ville att just deras frågor skulle uppmärksammas och få ett snabbt svar.  Men man besvarar ju inte en fråga för att den är stjärnmarkerad utan för att man kan besvara den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har inget minne av att man kunde betygsätta sin egen tråd.
Oavsett är det något som jag tycker kan tas bort. Ska det finnas betyg(?) på en tråd ska det i så fall genereras automatiskt grundat på hur många gilla/tack som Ts får/fått.

På tal om eforum så fanns ju där en funktion - "Hett"
En tråd som fått visst många inlägg under en viss begränsad tidsrymd fick denna markering. Den praktiska nyttan med det såg jag dock inte.

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående om att jag inte kan logga in här på mobilen, för att inloggningslänken inte finns/syns, har ju inte gått på plattan heller, men nu ikväll så går det på plattan, och då var det enkelt att jämföra utseende mellan dom, och då ser jag att rutan/länken för logga in och registrera ny, syns ut mot höger på plattan, men det får då inte plats layoutmässigt i mobilen, dessa borde då hamna i en utfällbar meny längst till höger, typ hamburger-meny. Kanske går att lägga in via css eller något?Kan du kolla på det @Andreas Stenhall, är du snäll?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara problem med tidsangivelsen när det gäller inlägg som gjordes för några dagar sen som här:

image.png.657766c9c82b537cf6b8342a1db78830.png

Inget datum för det första inlägget ovan men tid finns för det andra.

Hämtat från tråden https://www.alltomwindows.se/topic/32347-tangentbordet-fungerar-inte-ibland/?do=findComment&comment=238856

Syns i den här tråden också, inlägg som gjordes igår får tidsangivelse liksom inlägg från 14 juli (sex dagar sen) men inte de inlägg som från tiden emellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-07-17 at 10:24, Mikael63 sade:

På tal om eforum så fanns ju där en funktion - "Hett"
En tråd som fått visst många inlägg under en viss begränsad tidsrymd fick denna markering. Den praktiska nyttan med det såg jag dock inte.

 

Håller helt med dig, funktionen behövs inte i detta forum, skrev du t.ex 10 inlägg med lite bokstäver "trams", under en dag, så blev den markerad som Hett, men det fanns inget innehåll som var det. Så denna funktion blev ganska missbrukad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-07-17 at 09:38, mbgtmari sade:

Ja, du kan ta bort stjärnmarkeringen. Vi hade faktiskt funktionen stjärnmarkering av ämne i Eforum också så det förvånar mig att Mikael63 och //gästen inte kommer ihåg det. I Eforum togs stjärnmarkeringen bort eftersom den användes av nykomlingar som ville att just deras frågor skulle uppmärksammas och få ett snabbt svar.  Men man besvarar ju inte en fråga för att den är stjärnmarkerad utan för att man kan besvara den.

Har jag inget minne av, måste ha funnits innan det blev plattformsbyte eller strax efter bytet, men strunt samma, sådan funktion ger ändå inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
On 2022-07-20 at 14:59, Cecilia sade:

Det verkar vara problem med tidsangivelsen när det gäller inlägg som gjordes för några dagar sen som här:

Det är nog inget Andreas kan ändra på utan det blir bara så i ett InvisionCommunity-forum. Om man byter språk till English längst ner på sidan så visas tidsangivelsen i vartenda inlägg (in English of course). Det är precis likadant i mitt franska Invisionforum. Vill jag se inläggstiden där byter jag bara språk från franska till engelska, vilket är snabbt gjort.568185239_thumbsup.png.c2dcea2f973bc77b50842e634d2938b5.png

Redigerad av mbgtmari
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mbgtmari sade:

Det är nog inget Andreas kan ändra på utan det blir bara så i ett InvisionCommunity-forum. Om man byter språk till English längst ner på sidan så visas tidsangivelsen i vartenda inlägg (in English of course). Det är precis likadant i mitt franska Invisionforum. Vill jag se inläggstiden där byter jag bara språk från franska till engelska, vilket är snabbt gjort.

Det var inte så i Eforum efter att Felix eller Andreas hade fixat lite special när det gäller översättningen av tidsangivelserna.

@Andreas Stenhall

Det är kanske översättningen av _date_this_week  och _date_this_week_c som båda avviker kraftigt från det engelska originalet och är %s kl %s. Det blir inte konsistent med andra tidsangivelser men det blir i alla fall inte tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-07-11 at 09:32, Cecilia sade:

Sen är lite tröttsamt när, som ovan, Enter-tangenten ger dubbla radbrytningar vilket leder till att man får hålla på och trixa med Skift-Enter i efterhand eftersom länkar måste avslutas med Enter för att forumet ska fatta att länken är slut.

Håller med !

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...