Gå till innehåll

Färg går åt vid utskrift fast jag skriver ut enbart med svart bläck!


Peruna

Recommended Posts

Hej!

Jag förstår inte varför det går åt färg fast jag har valt att alltid skriva ut med svart färg. Fick varning igår att en av färgerna tagit slut fast jag inte skrivit ut något med färg under mycket lång tid. Är det normalt att färg går åt fast man bara skriver ut med svart färg? Volymerna i alla färger minskar trots att jag skriver ut i svart.

Skrivaren är en HP Office Jet Pro 8100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-12-15 at 17:07, Venoms sade:

En annan anledning är att det blandas färg till svart, om det inte bara finns svart färgpatron

Inte så troligt, svart färgpatron styr svart, Peruna skrev svart. Svinnet är nog skrivarens slöseri för att hålla munstycken öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-12-15 at 09:40, Peruna sade:

Hej!

Jag förstår inte varför det går åt färg fast jag har valt att alltid skriva ut med svart färg. Fick varning igår att en av färgerna tagit slut fast jag inte skrivit ut något med färg under mycket lång tid. Är det normalt att färg går åt fast man bara skriver ut med svart färg? Volymerna i alla färger minskar trots att jag skriver ut i svart.

Skrivaren är en HP Office Jet Pro 8100.

Ja! Jag hade en cannonskrivare där det fanns ett hack för att få skrivaren att sluta skapa mer svärta vid svartvita utskrifter..

Den skrivare använde den svarta färgpatronen, men "blandade" även svart av de övriga färgerna för att fördjupa svärtan i alla utskrifter, även svartvita utskrifter..

Kanske gör din skrivare likadant!
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...