Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej alla. För länge sedan gjorde jag en backupfil på mina Outlook kontakter. Nu minns inte jag var jag sparade filen eller vad den hette. Vad heter ändelsen på en sådan fil? Det borde jag kunna söka ut filen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Mikael63 sade:

En .pst är väl oftast rubbet i Outlook. Om man exporterar kontakter kan man välja  "Kommaavgränsande värden" som då sparas som en .CSV

 

Det stämmer. Kontakterna sparas vanligtvis i en .ost-fil där inget annat än kontakter finns. Filen hittar man oftast under sitt användarnamn som man ser när man använder Utforskaren (AppData, som är en dold mapp om man inte valt att visa dolda mappar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte in någon data från .pst-filerna jag hittade. Troligtvis är de filerna jag försökte exportera från min jobbdator när skulle dra mig tillbaka från arbetslivet. Jag lyckades inte importera dem då och inte heller nu. Den stora frågan är då var tusan har jag gömt filerna från min egen Outlook som jag vet räddade mig en gång förut :( Det är där jag har kontakterna jag vill ha kvar. Det var kalendern jag ville spara från jobbet tänkte jag då, men inte nu längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Thord sade:

 Troligtvis är de filerna jag försökte exportera från min jobbdator när skulle dra mig tillbaka från arbetslivet.

Beroende på vad det är för arbete så kan det vara så att du inte får ta med dig e-post från arbetet.

Är du egenföretagare så är det naturligtvis en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Thord sade:

Jag fick inte in någon data från .pst-filerna jag hittade. Troligtvis är de filerna jag försökte exportera från min jobbdator när skulle dra mig tillbaka från arbetslivet. Jag lyckades inte importera dem då och inte heller nu. Den stora frågan är då var tusan har jag gömt filerna från min egen Outlook som jag vet räddade mig en gång förut :( Det är där jag har kontakterna jag vill ha kvar. Det var kalendern jag ville spara från jobbet tänkte jag då, men inte nu längre.

De flesta lite större organisationer krypterar sina .PST-filer så därmed kan du inte ta med dig en backup hem och installera den i en privat dator..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så det är att den PST-fil jag har är en krypterad fil som inte jag kan öppna. Den är inte viktigt. Det tråkiga är att jag har sparat en PST-från min egen Outlook för an massa år sedan och den vet jag går att öppna bara jag hittar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riktigt länge sedan jag gjorde den här backupen. Det var när jag skulle byta dator från en Vista-dator till en lite nyare och jag har aldrig använt Outlook Express utan började med Office ganska tidigt. Jag vill minnas att jag hade sparat filen på en sticka som jag nu inte hittar igen.

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...