Gå till innehåll

Finns de en internetBOX till en panasonic th42 pv600e ?


Cacke

Recommended Posts

Jag tror att du behöver förklara mer ingående vad du menar med 

2 timmar sedan, Cacke sade:

surfa fritt

Om du menar surfa på nätet, besöka webbplatser som ex. detta forum så är det nog enklast att ansluta en enkel dator (som ex. en Raspberry Pi, om det går att få tag i en sådan) till teven och bara använda den som skärm.

Tillägg: Ah, kanske menar du det som brukar kallas för "zappa"? "Zappa" mellan olika kanaler att se?

"Med mus och tangentbord" - hm.. jag har för mig att @Kjoan kunde göra så med en extra "hubb" till en Chromecast.

Just Chromecast men även MiBox är prisvärda lösningar för att se teve.

Redigerad av Mikael63
zappa?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Cacke sade:

Jag vill bara kunna använda internet med en tydlig och skarp bild med en dator tangentbord och dator mus?

Jag har aldrig använt en tv med internet och aldrig sett någon annan göra de.

Jag är väll less på strulet

 

Eftersom din TV är en gammal modell saknar den en modern TVs anslutningar och funktioner. En modern TV har internetuppkoppling via trådbunden och även trådlös anslutning. Dessutom har de USB-portar för anslutning av externa enheter samt inbyggd internetläsare.

Din TV behöver en extern enhet som kopplas via HDMI för att göra det du önskar.
En Raspery pi skulle kunna göra jobbet. Det krävs dock en insats från din sida (om du inte får hjälp av någon) att få ihop det du önskar.

https://www.raspberrypi.com/products/raspberry-pi-4-model-b/

Enklast är att köpa en dator som du ansluter till TVn eller köper en modern TV. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Cacke sade:

Jag vill bara kunna använda internet med en tydlig och skarp bild med en dator tangentbord och dator mus?

Jag har aldrig använt en tv med internet och aldrig sett någon annan göra de.

Jag är väll less på strulet

 

Har du en dator nu?
Om ja: Har den en HDMI-kontakt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bygge av Raspberry Pi verkar vara för mycket jobb och om inte en stor skärm är ett krav så kanske det är skulle vara ett alternativ?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/laptop/asus-chromebook-cx1500-celeron432-barbar-dator/305870?utm_source=prisjakt&utm_medium=pricecomparison&utm_campaign=prisjakt-listing-5

Det krävs förvisso en registrering av konto hos Google för att få ut det mesta av datorn.
Tänk så här, de flesta vill ha någon form av registrering av ett konto. Så även Microsoft.

Tanken här var att försöka komma undan lindrigt.

Bortse från detta inlägg om jag är helt fel ute.

Edit.
Ser att skärmen är rätt ljussvag, 220 Nit, så jag blir lite tveksam till om den uppfyller kraven.

Redigerad av Thirteen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2023-02-15 at 19:31, Mikael63 sade:

men även MiBox

Testade mus/tangentbord och det fungerar. Dock inte bra. Går inte att skrolla med hjulet, eller jo det går men resultatet blir hopplöst. Tangentbordets ENTER tar fram skärmtangentbordet. Svårnavigerat således. Med den webbläsare som gick att installera blev det väldigt gryningt, med en 32-tums teve. Inget jag rekommenderar.

On 2023-02-20 at 10:11, X-Men sade:

En Raspery pi skulle kunna göra jobbet.

Det gäller då att hitta en att köpa!

On 2023-02-15 at 19:31, Mikael63 sade:

en enkel dator (som ex. en Raspberry Pi, om det går att få tag i en sådan)

Oftast slutsålt och man kan behöva se till att den får lite extra kylning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mikael63 sade:

Testade mus/tangentbord och det fungerar. Dock inte bra. Går inte att skrolla med hjulet, eller jo det går men resultatet blir hopplöst. Tangentbordets ENTER tar fram skärmtangentbordet. Svårnavigerat således. Med den webbläsare som gick att installera blev det väldigt gryningt, med en 32-tums teve. Inget jag rekommenderar.

Det gäller då att hitta en att köpa!

Oftast slutsålt och man kan behöva se till att den får lite extra kylning.

https://www.amazon.se/Geekworm-Raspberry-Ultra-compact-18650-Shield/dp/B09HZXDN8S/ref=sr_1_117?keywords=raspberry+pi+4&qid=1677335824&sr=8-117
 

Är det rätt sorts Raspberry Pi 4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...