Gå till innehåll

Konfiguering av router Netgear Nighthawk AC1900 Modell R700


Gå till lösning Löst av Anders Åström,

Recommended Posts

Jag försöker konfigurera denna router, som jag har använt under flera år, efter att av misstag återställt den men lyckas inte. Konfigureringssidorna www.routerlogin.net och 192.168.1.0 och 192.168.1.1 svarar inte när jag ”beställer” dem via en dator som är kabelansluten till internet eller via iPone/Ipad som är anslutna till en annan router. Appen Netgear Nighthawk går igång men lyckas inte identifiera routern som i det läget är kabelanslutet till ett nätverksuttag. Knepigt. Någon med idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är dessa ip-nummer som routern har?

Vill du kolla så Öppna ett kommandofönster: Windows tangent + R

Skriv: cmd välj att öppna som administratör

Skriv: arp -a

Den översta i resultatet borde vara din router

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
4 timmar sedan, Anders Åström sade:

via en dator som är kabelansluten till internet

Datorn måste vara kabelansluten direkt till den aktuella routern och datorn måste vara DHCP-klient dvs. inte ha fast adress. Enklast är att stänga datorn, ansluta den till routern, starta datorn.

Redigerad av Mikael63
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I installationsappen Nighthawk Netgear dyker bifogad bilder upp i samband med beskedet om att routern inte kan hittas, bl a "Your router may be in bridge mode" och att jag uppmanas att stänga av Bridge mode.

Jag är tämligen säker på att jag klantade till det när routern var i funktion och jag mixtrade med inställningarna och att jag då ändrade en inställning till "Bridge mode".  Men jag kan ju mu inte korrigera den inställningen eftersom jag inte kan logga in på routern. Jag har nu även återställt routern med den resetknapp som finns på routern med det hjälper inte. Jag kan inte logIMG_8797.thumb.PNG.382aaccfe8b1e5db743a88e09772cc9a.PNGIMG_8797.thumb.PNG.382aaccfe8b1e5db743a88e09772cc9a.PNGga in på routern.IMG_8796.thumb.PNG.081e3217416b79318e854f01d993c4eb.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fabriksåterställt routern med resetknappen i minst 10 sekunder och vit  lampa blinkar.. Låt allt bli klart innan du gör något mer.

Kan du hitta routern logga in med "admin" och ditt lösenord. Kommer du inte ihåg det, följ manualen för att se det administrativa lösenordet. 

Hittade du ip-adressen? Om inte starta ett nytt cmd fönster i administrativt läge.

Skriv: ipconfig

Kolla raden där det står "Default Gateway" det är routerns ip-adress.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...