Gå till innehåll

Har en licens på Office


Recommended Posts

Problemet är jag har köpt ny dator och vill installera Office på den. Då jag slarvat bort produktnyckeln , så är min fråga , var finner jag den på gamla datorn  ? Eller ni kanske ha alternativt förslag då jag tycker att jag inte ska behöva köpa en till. Ps. Office finns på den gamla datorn, men den ska avvecklas. Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Adad sade:

Då jag till sist hittade min licens till Office , är min undran om jag kan använda den på mer en dator utan problem ?

Det beror på vilken typ av licens du har. Det vanliga, vid de äldre varianterna av Office är bara en användare med en dator till skillnad för M365 Familj som gäller för 5 olika installationer.

Det enklaste är att du kontaktar Microsoft för att fråga, det finns säkert en webbsida där du skriver in din nyckel för att kontrollera vad som gäller för dig. Om du inte hittar så finns det telefoner till Microsoft Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Adad sade:

Då jag till sist hittade min licens till Office , är min undran om jag kan använda den på mer en dator utan problem ?

Om licensen är avsedd för ett Officepaket som 2007, 2010, 2013, 2016, 2019 eller 2021 gäller licensen för en dator.

Aktiverar du licensen på ytterligare en dator kan licensen för den första datorn inaktiveras. Om licensen aktiveras på fler datorer kan Microsoft spärra licensen för aktivering. Jag avråder från att aktivera licensen på fler än en dator om det är en licens för ett paket enligt ovan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...