Tord Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Hej På min dator hemma har något skumt hänt efter en uppgardering till 8meg/bit så har det blivit så segt som sirap Kollade på en sida som jag inte kollat på förut det tog ca 50 sek innan sidan var klar Jag har testat att startaom modem,lånat en kompis modem, kopplat bort routern, stängt av Fsecure. Någon som har någar ider formatera om är så tråkigt //Tord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qrizze Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 testa ladda ner tptest och kör det du kan ladda ner det på följande adress: http://www.tptest.se/documents/tptest/klient/tp312swe.exe publisera resultaten här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tord Posted March 29, 2007 Author Share Posted March 29, 2007 > Nu har denna månaden gått o telia felsöker utan något resulat Själv har jag formaterat om datorn fixat ett nytt adsl modem lånat ett modem av en kompis provat datorn hos en annan kompis , min bror har provat sin nya dator hos mig Så mitt råd är uppgradera inte hos telia av dom utlovade 8meg blev det 25kbit //Trött telia kund ............Tord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Jag har också 8Mb från Telia, men har inga så låga hastigheter. Stå på dig o ring o klaga, begär ersättning osv.... /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dynamo Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Fick ett liknande problem med Comhem, jag hade deras 2Mbs och bokade mig på 24Mbs men resultatet blev bara mellan 1 - 20Mbs oftast runt 8Mbs..... ringde och bråkade med dem i 3 månader innan en tekniker kollade deras bas och fixade det... helt otroligt att det ska ta sådan tid! Ni som har Comhem och är lite osäkra, ladda ner tptest och kolla om ni får vad ni betalar för Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Native22 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Jaa det är konstigt man får bara 20-70 kB/s när man har ett 2MB bredband men systemets vänteprocess tar 96 % av cpu:n konstigt det också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Jaa det är konstigt man får bara 20-70 kB/s när man har ett 2MB bredband men systemets vänteprocess tar 96 % av cpu:n konstigt det också? Alltså..... "systemets vänteprocess" är dom resurser som för tillfället INTE utnyttjas! Såg att du skrev samma i en annan tråd.... det är alltså fullt normalt det du ser! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Jaa det är konstigt man får bara 20-70 kB/s när man har ett 2MB bredband 2Mbit bredband betyder att du hyrt en motorväg (eller snarare en skogsväg) för din Internet trafik. Det innebär INTE att alla bilar där klarar att köra i högsta tillåtna hastighet. När du t.ex. laddar ned filer från P2P program så väljer de flesta att INTE dela ut mer än minsta möjliga mängd data till andra, för att själva kunna ladda ner snabbare... Det är av denna anledning alla andra före mig, har påpekat att du skall testa bredbandet med TpTest eller liknande program. ...men systemets vänteprocess tar 96 % av cpu:n konstigt det också? Man kan se det som att, om nu karusellen på Gröna Lund ändå skall snurra hela tiden och ingen annan vill åka med, så kan lika gärna"vänteprocessen" åka med gratis. Det kostar ju ändå inget extra... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 TCP Optimizer http://www.speedguide.net/downloads.php Testa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Native22 Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 har jag gjort , tycker inte att det ändrar till något bättre och till allt annat haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 har jag gjort , tycker inte att det ändrar till något bättre och till allt annat haha http://www.pc-panic.com/blog/winsock-fix-w...s-xp-sp2-vista/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Jaa det är konstigt man får bara 20-70 kB/s när man har ett 2MB bredband men systemets vänteprocess tar 96 % av cpu:n konstigt det också? 2 Mbit bredband? Du borde ha minst 200-250 Kbps ned tycker man. Jag har en kompis som kör trådlöst 2 Mbit bredband och han har runt 200-250 Kbps ned. Bor du långt från stationen och får kass signal? Eller kan något vara felkopplat kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strator Posted July 25, 2008 Share Posted July 25, 2008 Jaa det är konstigt man får bara 20-70 kB/s när man har ett 2MB bredband men systemets vänteprocess tar 96 % av cpu:n konstigt det också? Hej! Kom ihåg att ni skriver om B och b som om de va samma sak. B är byte och b är bit på en byte går 8bit så 20-70kB blir 160-560kbit (0,56Mbit alltså) /Strator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted July 27, 2008 Share Posted July 27, 2008 Jo, som vi skriver så förutsätter det att man redan vet skillnaden mellan bit och byte. Annars blir det problem.......... Låt se...8bit på en byte, 1024 bytes på en KB, 1024 KB på en MB, sen kommer Giga, Tera och Peta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts